بررسی «روابط پیروان ادیان ابراهیمی در قرن 21» در اکلاهما
کد خبر: 3683885
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

بررسی «روابط پیروان ادیان ابراهیمی در قرن 21» در اکلاهما

گروه بین الملل: سی‌و‌یکمین برنامه سخنرانی بین ادیان با موضوع «روابط پیروان ادیان ابراهیمی در قرن 21» در شهر تالسا (Tulsa) واقع در ایالت اوکلاهما (Oklahoma) آمریکا برگزار می‌شود.

جلسه «روابط پیروان ادیان ابراهیمی در قرن 21» در اکلاهما/ انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری tulsaworld؛ در این جلسه که یکشنبه (8 بهمن) ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی برگزار خواهد شد، چارلز کیمبال (Charles Kimball)، مدیر مطالعات دینی در دانشگاه اکلاهما در مورد روابط مسلمانان با مسیحیان و یهودیان در قرن 21 سخنرانی خواهد کرد.


چارلز کیمبال، کشیش پروتستان دارای دکترای مطالعات تطبیقی ادیان با گرایش مطالعات اسلامی از دانشگاه هاروارد (Harvard) است که 35 بار به کشورهای خاورمیانه سفر کرده و مدتی در مصر زندگی کرده است.


وی اخیراً در سخنانی در مورد موانع شناخت جهانی اسلام گفت: خصومت و ترس از اسلام رواج پیدا کرده و ما تاثیر این موضوع را در مباحث مربوط به مهاجران مسلمان، سیاست‌ها و مباحث مربوط به اسلام می‌بینیم.


وی افزود: دیدن اسلام از لنز اعمال تروریستی یک عده افراطگرا، حقیقت اسلام را بازتاب نمی‌دهد.


کیمبال همچنین گفت: مسلمانان یک درصد از جمعیت اکلاهما را تشکیل می‌دهند و همین عده اندک از لحاظ تحصیلات و تخصص بسیار بالاتر از میانگین غیرمسلمانان قرار دارند؛ شهر تالسا و اکلاهما هر کدام 400 پزشک مسلمان دارد.


وی تاکید کرد: این مسلمانان کسانی نیستند که بخواهند جایی را منفجر کرده یا اسلام را به مردم تحمیل کنند.


کیمبال توصیه کرد پیروان ادیان باید به نگرانی‌های مشترک بپردازند و با هم برای رفع آن‌ها تلاش کنند/.



captcha