آغاز سی‌و‌سومین دوره جشنواره قرآنی وزارت علوم/ برگزاری مسابقات در 370 دانشگاه
کد خبر: 3683890
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

آغاز سی‌و‌سومین دوره جشنواره قرآنی وزارت علوم/ برگزاری مسابقات در 370 دانشگاه

گروه مسابقات: مرحله دانشگاهی سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بهمن‌ماه آغاز شده و این مرحله تا قبل از پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در مرحله دانشگاهی از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود و این مرحله تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این مرحله هر دانشگاه براساس برنامه زمانبندی داخلی خود اقدام به برگزاری جشنواره قرآن و عترت می‌کند.
بر همین اساس در این مرحله 120 دانشگاه دولتی و 250 دانشگاه غیرانتفاعی اقدام به برگزاری جشنواره قرآن و عترت خواهند کرد تا به این ترتیب یکی از بزرگترین جشنواره‌های قرآنی در بخش دانشگاهی دور جدیدی از رقابت‌ها را آغاز کند.
همچنین مراحل منطقه‌ای و سراسری این جشنواره نیز سال آینده برگزار می‌شود، وزارت علوم امسال علاوه بر جشنواره داخلی خود، میزبان سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان است که آبان‌ماه سال آینده برگزار خواهد کرد.
همچنین روز هفتم اسفندماه نیز بخش کتبی جشنواره برگزار خواهد شد. در ادامه نیز قبل از ماه مبارک رمضان سال آینده مرحله منطقه‌ای در بخش‌های آوایی برگزار می‌شود و زمان برگزاری مرحله سراسری نیز شهریورماه اعلام شده است.
با توجه به تغییراتی که در برخی رشته‌های جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان صورت گفته است، دستگاه‌های دانشگاهی نیز به تبع از آن این تغییرات را در جشنواره داخلی خود اعمال کرده‌اند.
از جمله این تغییرات این دوره می‌توان به تغییرات صورت گرفته در بخش معارفی و فناوری اشاره کرد که دو رشته «سبک زندگی اسلامی - ایرانی» و «کانال‌های قرآنی فضای مجازی» به رشته‌های جشنواره اضافه شده است. همچنین در بخش ادبی نیز مقرر شده تا رشته نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه نویسی به صورت دو رشته مجزا برگزار شود.
همچنین مقرر شد، شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، به دانشگاه‌ها اعلام کرده است تا به صورت آزمایشی و اختیاری در بخش پژوهشی رشته‌ای با عنوان «تولیدات قرآنی» و در بخش آوایی نیز «ترجمه‌خوانی قرآن» را داشته باشند.
سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم شامل بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری است که در مجموع ۶ بخش و ۳۳ رشته می‌باشد.

captcha