هر چقدر از صدایمان مراقبت کنیم بازهم ریزگردها تاثیر خود را می‌گذارند
کد خبر: 3683897
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
ماجد نصری تصریح کرد:

هر چقدر از صدایمان مراقبت کنیم بازهم ریزگردها تاثیر خود را می‌گذارند

گروه اجتماعی: ماجد نصری با بیان اینکه پدیده ریزگردها همه را دچار مشکل کرده است، افزود: هر چقدر هم که ما بخواهیم از صدا مراقبت کنیم باز هم اینها تاثیر خود را بر روی صدای قاری می‌گذارند. این پدیده روی صافی صدا تاثیر می‌گذارد و حساسیت روی حلق به وجود می‌آورد.

ماجد نصری، قاری قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به اینکه پدید گردوغبار تأثیر مستقیم بر صدای و حنجره قاری دارد، اظهار کرد: در شهرهایی که هوا پاک و تمیز است بر روی صدا کاملا مشخص است.

وی با بیان اینکه پدیده ریزگردها همه را دچار مشکل کرده است، افزود: هر چقدر هم که ما بخواهیم از صدا مراقبت کنیم باز هم اینها تاثیر خود را بر روی صدای قاری می‌گذارند. این پدیده روی صافی صدا تاثیر می‌گذارد و حساسیت روی حلق به وجود می‌آورد.

نصری بیان کرد: این تأثیر زمانی که قاری در اوج می‌خواهد قرائت کند تأثیر خود را بیشتر نشان می‌دهد چرا که صدا خش پیدا می‌کند و محل مخرج صدا دچار خارش و سوزش می‌شود. این اشکال در حنجره قاری باعث می‌شود که تحریرزدن‌های قرائت دچار اشکال شود و قدرت صدا و مانور را از قاری می‌گیرد و آن را محدود می‌کند.

این قاری قرآن کریم تصریح کرد: ما هر چقدر هم که در استان خوزستان بخواهیم از صدای خود مراقبت کنیم باز هم گردوغبار بر روی کیفیت صدا و قرائت ما تأثیر می‌گذارد بحث کم‌آوردن نفس در قرائت نیست بلکه دورگه شدن صدا در حین فراز و فرودهای قرائت باعث می‌شود که نتوان کاری خوب را ارائه کرد. در نقاط خوش آب و هوای کشور صدای ما کاملاً صاف و با کیفیت می‌شود به طوری که هیچ گاه در اوج دچار تزلزل نمی‌شود.

captcha