قاری مشهور افغانستانی به ایران دعوت شد
کد خبر: 3683899
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

قاری مشهور افغانستانی به ایران دعوت شد

گروه بین‌الملل: مولوی رضوان‌الله حمیدی، قاری برجسته و مشهور افغانستان برای شرکت در مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه به کشورمان دعوت شد.

قاری افغانستانی به ایران دعوت شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از نمایندگی فرهنگی ایران در جلال‌آباد؛ سید رضا حسینی، وابسته فرهنگی ایران در جلال‌آباد با مولوی رضوان‌الله حمیدی، قاری برجسته ولایت ننگرهار افغانستان در سرکنسولگری ایران در جلال‌آباد(مرکز ولایت ننگرهار) دیدار و از وی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن كریم که سال آینده از سوی سازمان اوقاف وامور خیریه ایران در تهران برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

مولوی رضوان الله حمیدی از علمای قرآنی مطرح در جلال آباد است و سمت امام جماعت مسجد مسعود ابن قیس را بر عهده دارد.

بیش از یکصد و بیست طلبه تحت آموزش‌های قرآنی این قاری افغانستانی قرار دارند که 30 نفر از آن رشته حفظ و 90 نفر در رشته قرائت مشغول به تحصیل هستند.

وی در مسابقات فراوانی شرکت داشته و رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.

در آخرین مسابقه کشوری قرآنی در سطح جمهوری افغانستان که توسط وزارت عدلیه و شورای متفكران مردم افغانستان برگزار شد، مولوی رضوان‌الله حمیدی توانست است رتبه اول را كسب کند.

تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صوت زیبای مولوی رضوان‌الله حمیدی زینت‌بخش جلسه بود و نماینده فرهنگی کشورمان به رسم یادبود یك جلدكلام الله مجید و دیوان حافظ را به قاری برجسته جلال‌آباد اهدا کرد/.

captcha