سیره علوی در متن زندگی مردم جاری شود
کد خبر: 3683930
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
ططری:

سیره علوی در متن زندگی مردم جاری شود

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه پیام‎نور لرستان احیا و ترویج سبک زندگی اهل‌بیت(ع) را راهکاری مهم برای مقابله با هجمه‎های فرهنگی دانست و گفت: باید از سیره نظری و عملی علوی رهیافت‌هایی برای سبک زندگی جامعه اسلامی در حوزه‌های گوناگون استخراج کرد، سپس با ترویج و نهادینه‌سازی آن در متن جامعه، به‌‌تدریج کوشش شود تا سیره علوی در متن زندگی آحاد مردم جاری شود.

منوچهر ططری، رئیس دانشگاه پیام‎نور لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با شااره به برگزاری نهمین دوره همایش «سیره علوی» که قرار است اسفندماه امسال به میزبانی جهاددانشگاهی لرستان به‌صورت بین‌المللی برگزار شود، احیا و ترویج سبک زندگی اهل‌بیت(ع) راهکاری مهم برای مقابله با هجمه‎های فرهنگی دانست و گفت: با توجه به این‌که یكی‌از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با هجمه‎های فرهنگی دشمنان احیا و ترویج سبک زندگی اهل‌بیت(ع) است لذا می‎طلبد از سیره علوی رهیافت‌هایی برای سبک زندگی جامعه اسلامی استخراج شود.
وی افزود: در این راستا باید از سیره نظری و عملی علوی رهیافت‌هایی برای سبک زندگی جامعه اسلامی در حوزه‌های گوناگون استخراج کرد، سپس با ترویج و نهادینه‌سازی آن در متن جامعه، به‌‌تدریج کوشش شود تا سیره علوی در متن زندگی آحاد مردم جاری شود.
ططری با تاکید براین‌که جامعه در عصر حاضر بیش‌از هر زمانی تشنه معارف و سیره علوی است، اضافه کرد: بهره‌گیری از سیره مولای متقیان امیرمومنان(ع) باعث کمک به جامعه و موفقیت در سایر حوزه‎ها می‎شود.
رئیس دانشگاه پیام‎نور لرستان بیان کرد: اگر می‌خواهیم با انحرافات جامعه امروزی مبارزه کنیم بهترین راهکار آن بهره‌گیری از سیره علوی است.
وی یادآور شد: توجه به حل مشکلات معیشتی مردم و رعایت عدالت در سیره ائمه می‎تواند محورهای مهمی باشد که نیاز است در همایش سیره علوی به آنها پرداخته شود.
ططری خاطرنشان کرد: یکی‌از راهکارهای ترویج سیره و فرهنگ علوی در جامعه، برگزاری همایش‌های مختلف مذهبی با هدف تبیین ابعاد گوناگون سیره ائمه بوده و از این جهت برگزاری همایش ملی سیره علوی دارای اهمیت است.
رئیس دانشگاه پیام‎نور لرستان گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این همایش‌ها باید از تبلیغی و شعاری صرف برگزار کردن آنها پرهیز شده و اهداف هر همایش به‌صورت کارشناسی شده مشخص شود و به ابعاد سیره علوی متناسب با نیاز روز جامعه پرداخته شود.

captcha