پارک قرآنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3683939
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

پارک قرآنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی: شهردار اردبیل از راه‌اندازی پارک قرآنی در اردبیل خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این پارک رو به اتمام است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردا اردبیل، امروز یکشنبه یکم بهمن ماه در جمع خبرنگاران در اردبیل تصریح کرد: : پارک قرآنی خیرین در مساحتی بالغ بر 7 هزار و 500 متر مربع در خیابان خیرین اردبیل راه‌اندازی می‌شود که در حال حاضر عملیات عمرانی این پارک با پیشرفت 90 درصدی به اتمام رسیده و در آینده‌ای نزدیک محوطه این پارک با کاشت درخت، درختچه و بوته‌های گل زیباسازی می‌شود.
وی بیان کرد: در پارک قرآنی خیرین از کاشت درختانی استفاده می‌کنند که نام آنها در قرآن ذکر شده و المان‌هایی که نشانه‌های قرآنی دارند، زینت‌بخش این پارک در شهر اردبیل خواهد بود که تلاش و جدیت بر این است تا هر چه زودتر بتوانیم زمینه‌ساز بهره‌برداری از این پارک شویم.
لطف‌اللهیان با بیان اینکه توسعه و گسترش فضای سبز در اردبیل از برنامه‌های شهرداری است، گفت: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب، توسعه فضای سبز رو به سمتی خواهیم برد که از چمن که نیاز آبی زیادی دارد کمتر استفاده و از گونه‌هایی که نیاز آبی کمتری دارند در اردبیل استفاد شود.
شهردار اردبیل با تاکید بر توسعه فضای سبز در مدیریت شهری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد چرا که سلامت جسمانی و ارتقای نشاط و رفاه شهروندی و کیفیت زندگی برتر در گرو شهری سالم با چشم‌اندازی زیبا است.
وی تصریح کرد:‌ توسعه و زیباسازی شهر از مهمترین برنامه‌ها در سطح شهر اردبیل است که احداث پارک‌های مختلف در شهر با این هدف دنبال می‌شود و در حال حاضر یکی از اولویت‌ها در اردبیل توسعه و استانداردسازی فضای سبز شهری است.

captcha