دانشگاه و مراكز علوم قرآنی، پژوهش‌ها را بر مصادیق عینی آیات انطباق دهند
کد خبر: 3683953
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
آیت‌الله ایمانی:

دانشگاه و مراكز علوم قرآنی، پژوهش‌ها را بر مصادیق عینی آیات انطباق دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری فعالیت دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز گفت: آنچه از یك مجموعه قرآنی انتظار است، این است كه پژوهش‌ها و علوم قرآنی بر مصادیق عینی آیات قرآنی انطباق دهد و قرآن ناطق و قرآن صامت را در كنار هم قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، اول بهمن‌ماه در دیدار با رئیس و معاونان دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز گفت: از این مجموعه قرآنی انتظار می‌رود كه در آن، قرآن در كنار عترت باشد و عترت تا عصر امامت و ولایت و رهبری ادامه پیدا كند.
وی افزود: اگر قرآن و عترت از هم جدا باشند، بر سر مسلمین همان گرفتاری‌هایی كه برای دیگران بود، اتفاق خواهد افتاد و همان مشكلات را خواهد داشت و اینجاست كه باید ما قرآن را با قرآن ناطق همراه بدانیم و از اینكه قرآن را قرآن صامت تلقی كنیم و طوری با آن برخورد كنیم كه گویا این قرآن، صامت است، پرهیز كنیم.
آیت‌الله ایمانی گفت: دانشجویان دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز باید طوری تربیت شوند كه همراه قرآن صامت، قرآن ناطق را هم پذیرا باشند و این افتخار برای دانشكده علوم قرآنی جنوب كشور بماند كه چنین دانشجویانی را تربیت كرده است.
امام جمعه شیراز همچنین یادآور شد: بحمد الهی در گذشته زحمات فراوانی كشیده شده و ما هیچگاه نمی‌توانیم زحمات گذشتگان را فراموش كنیم چرا كه امروز از حاصل زحمات آن‌ها بهره‌مندیم و استفاده می‌كنیم و طبیعتا آیندگان هم از حاصل زحمات ما استفاده خواهند كرد.
وی اظهار كرد: به نظر می‌رسد كه این دانشكده یك مجموعه جامعی باشد كه هم قرآن صامت و هم قرآن ناطق هر دو را در خود جای دهد و تربیت كند یعنی همان‌طور كه خواندن قرآن و ویژگی‌های قرائت قرآن و ادبیات عرب را به دانشجویان خود آموزش می‌دهید، مصادیق آیات قرآن مجید هم بازگو كنید اینكه هر آیه چه مصداقی دارد و منظور از این آیه چه مطلبی را دارد دنبال می‌كند و اگر ما این دو را كنار هم گذاشتیم یعنی هم خواندن و آموزش تجوید و تحقیق و پژوهش قرآنی را رعایت كردیم و هم این را در مصادیق عینی پیاده كردیم، برای دانشجو ملموس‌تر و مشخص تر است كه منظور و مطلوب چه هست و نیست و مطلب را بهتر درك می‌كند و دنبال مطلب راه می‌افتد.
آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: آنچه از یك مجموعه قرآنی انتظار است، این است كه پژوهش‌ها و علوم قرآنی بر مصادیق عینی آیات قرآنی انطباق دهد و قرآن ناطق و قرآن صامت را در كنار هم قرار دهد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری كرد كه اساتید دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم نیز این مسائل را رعایت و این انطباق را دنبال كنند و یك جمع كاملاً ارزشی را ارائه دهند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری اینكه برای تمام حاضران و اساتید قرآنی این دانشكده احترام زیادی قائل است، گفت: در میان تمام علوم و دانش‌های مختلف، انگیزه درونی شما را وادار كرده است كه به سمت قرآن حركت كرده و به سوی معارف اهل بیت(ع) و علوم الهی گام بردارید و این می‌طلبد كه من به عنوان یك ارادتمند، ارادت خود را خدمت تك تك شما عرضه بدارم و دوام توفیقتان را از خداوند مسئلت داشته باشم.

captcha