حمایت فرهنگی از خانواده زندانیان در شیراز
کد خبر: 3684000
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
آتش‌‌زمزم مطرح كرد:

حمایت فرهنگی از خانواده زندانیان در شیراز

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینكه از خانواده‌های زندانیان حمایت فرهنگی می‌شود، گفت: در این راستا دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی به‌همت این سازمان و با همكارى انجمن حمایت از خانواده زندانیان برگزار كردیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سید عباس آتش زمزم، سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری شیراز امروز، اول بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه دوره‌هاى آموزش مهارت‌هاى زندگى ویژه خانواده زندانیان شیراز گفت: زندانیان هم بخشی از شهروندان شهر هستند که به یک آسیب اجتماعی دچار شده‌اند و باید علاوه بر آنان از خانواده‌هایشان نیز حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی صورت پذیرد.
وی با یادآوری اینكه یكى از سیاست‌هاى راهبردى كشور، تقویت نهاد خانواده در برابر عوامل گوناگون تضعیف كننده درونى و بیرونى است، گفت: امروزه نهاد خانواده بیش از هر زمان دیگر در معرض آسیب قرار دارد و شناخت عوامل آسیب‌زا در رابطه با این موضوع ضرورى است.
آتش‌زمزم، یكى از آسیب‌های زندان و پیامدهاى آن را تحت تأثیر قرار گرفتن خانواده زندانیان معرفی کرد و افزود: آسیب‌هاى روحى و روانى، مشكلات اقتصادى و اجتماعى مشکلاتی است که خانواده زندانیان با آن‌ها مواجه می‌شوند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تلاش برای کاهش این آسیب‌ها را ضروری دانست و گفت: در این راستا معاونت اجتماعى و مشاركتهاى مردمى سازمان فرهنگى و اجتماعى شهردارى شیراز با همكارى انجمن حمایت از خانواده زندانیان اقدام به برگزارى دوره‌هاى آموزش مهارت‌هاى زندگى كرده است.
وی گفت: هدف از برگزارى این دوره‌ها ارتقای سلامت روان، افزایش میزان توانمندى و پیشگیرى از آسیب‌هاى اجتماعى در خانواده زندانیان است وعلاوه بر این دوره که با حضور ٣٠٠ نفر در تالارآزادى برگزار شد دوره دیگری نیز در سوم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

captcha