برگزاری کارگاه آموزشی «آشنایی با شخصیت حضرت زینب(س)»
کد خبر: 3684021
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

برگزاری کارگاه آموزشی «آشنایی با شخصیت حضرت زینب(س)»

کانون خبرنگاران نبأ: کارگاه آموزشی «آشنایی با شخصیت حضرت زینب(س)» در زندان شهرستان فردوس برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد دهقان، مسئول فرهنگی زندان شهرستان فردوس با اشاره به برخی از فضایل حضرت زینب(س) گفت: از ویژگی‌های عظیم بانوی کربلا، شجاعت است؛ بدون شک، اگر ذره‌ای ترس از حکومت استبدادی یزید در وجود حضرت زینب(س) راه می‌یافت، در این صورت، نهضت کربلا چنین پیروزی به ارمغان نمی‌آورد.

وی افزود: حضرت زینب(س) در این ویژگی، یکه تاز میدان بود. خطبه‌های آتشین و افشاگرانه بر ضد دستگاه امویان و گفتار کوبنده‌ ایشان در فرصت‌ها برای دفاع از نهضت حسینی، و صلابت بی‌نظیر ایشان در کوفه و شام، همه بیانگر قهرمانی و شجاعت حضرت زینب(س) است. این بانوی مکرمه به‌عنوان شیرزن کربلا و خطیب قهرمان پیام‌رسان خون شهیدان، در پیشانی اسلام تابید و جهاد و دفاع ایشان از اسلام و دیانت به ابدیت پیوست.

مسئول فرهنگی زندان شهرستان فردوس خطاب به زندانیان گفت: اوج هنر حضرت زینب(س) را باید در قیام عاشورا و حوادث پس از آن مشاهده کرد. ایشان در قیام عاشورا شجاعتی شایان از خود به نمایش گذاشتند. حضرت زینب(س) بارها جان امام سجاد(ع) را از مرگ نجات دادند، از جمله در مجلس ابن زیاد، پس از احتجاج حضرت سجاد(ع) با ابن زیاد، امر به شهادت او داد، حضرت زینب(س) دست در گردن فرزند برادر انداخت و فرمود «تا زنده‌ام، نخواهم گذاشت او را بکشید» و هرگز به ابن زیاد و یزید بن معاویه اعتنایی نکرد و در حالی که آنان در اوج اقتدارشان بودند، و پاسبان‌ها با شمشیرهای از نیام بیرون کشیده اطراف ایشان را گرفته بودند، سخنانی ایراد کرد که یزید و اطرافیان وی را رسوا ساخت.

برپایی نمایشگاه عکس «عفاف و حجاب» در زندان فردوس

علیرضا دهقانی، رئیس زندان شهرستان فردوس با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «عفاف و حجاب» در این زندان، گفت: در این نمایشگاه که توسط زندانیان بند نسوان و کارکنان زن، طراحی و اجرا شده؛ پوسترهایی با مضمون عفاف و حجاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

راحله دهقان

captcha