نمایشگاه قرآن و عترت کرمان به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 3684031
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

نمایشگاه قرآن و عترت کرمان به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با هفته قرآن و عترت به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت کرمان به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان با همکاری ادارات، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، نمایشگاه قرآن و عترت را با هدف پررنگ کردن نقش اتحادیه کرمان در فعالیت‌های قرآنی استان و به میدان کشیدن تمامی ظرفیت‌ها و ادارات و نهادها و تشکل‌های فرهنگی، برگزار می‌کند.
این نمایشگاه با حضور یکصد و بیست مؤسسه خارج از استان از تاریخ 10 تا 16 بهمن‌ماه در حسینیه ثارالله(ع) استان کرمان برپا خواهد شد. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 8:30 تا 12 و بعد از ظهر از 15:30 تا 21 است.
مصطفی نیک‌ورز، دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا جزئیات نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان کرمان را بیان کرد و گفت: دوازدهمین نمایشگاه ‌قرآن و عترت استان کرمان، امسال برای نخستین بار به اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان ‌واگذار شده است و وجه تمایز نمایشگاه امسال با نمایشگاه‌های ادوار گذشته، بخش عترت آن است.
نیک‌ورز ادامه داد: قرار است به بخش عترت نمایشگاه امسال با توجه به همزمانی آن با ایام فاطمیه، توجه ویژه شود. برنامه‌های خوبی از جمله تعزیه و برنامه‌های بزرگ‌داشت حضرت فاطمه(س) در نمایشگاه امسال خواهیم داشت.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان گفت: مکان نمایشگاه در سه طبقه است و بخش‌های فروش آثار هنری قرآنی، کتاب، محصولات فرهنگی، نرم‌افزار و دیگر آثار تولید شده توسط مؤسسات فرهنگی و قرآنی، عرضه خواهد شد.
نیک‌ورز ادامه داد: در بخش نمایشگاهی، مؤسسات قرآنی به ارائه دستاورها و عملکرد خودشان در سال گذشته می‌پردازند و برنامه‌های آتی را به نمایش می‌گذارند. همچنین در بخش عترت، هیئات مذهبی به نمایشگاه دعوت شدند و قرار است از برنامه‌های پیش‌بینی شده این هیئات در نمایشگاه استفاده کنیم.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان از اهمیت بخش کودک و نوجوان قرآنی در نمایشگاه خبر داد و گفت: بخش ویژه کودک و نوجوان امسال با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پربارتر و غنی‌تر از قبل شده است. بحث کودک قرآنی و تربیت کودکان قرآنی از برنامه‌های ویژه این بخش است.
نیک‌ورز ادامه داد: در این نمایشگاه، در کنار اتحادیه مؤسسات قرآنی، تمام تشکل‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های زیربط همکاری خواهند کرد.امیدواریم نمایشگاه امسال از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی با حجم و نیروی خوب در موئد مقرر افتتاح خواهد شد.
دبیر هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کرمان در پایان افزود: نکته پایانی این است که جشنواره هفته قرآن و عترت از 10 تا 16 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و برخی از قسمت‌های جشنواره در قالب نمایشگاه تدارک دیده‌شده و اختتامیه جشنواره هفته قرآن و عترت نیز در نمایشگاه بزرگ قرآن کریم برگزار خواهد شد.

captcha