45 مدرسه کردستان تحت پوشش برنامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3684108
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

45 مدرسه کردستان تحت پوشش برنامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی: معاون تربیت بدنی و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به سطح پوشش برنامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس استان کردستان تحت پوشش قرار دارد و تلاش می کنیم که با برنامه‌ریزی بهتر میزان سطح پوشش را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، افشین خوش‌گوار، معاون تربیت بدنی و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان امروز یکم بهمن در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: هدف اصلی معاونت سلامت اداره کل آموزش پرورش استان کردستان ارتقا سلامت دانش‌آموزان در مدارس است.
وی به اهداف این معاونت پرداخت و عنوان کرد: نشاط و شادابی، فرهنگ سازی توسعه ورزش و استعدادیابی ورزشی از جمله برنامه ها و هدف های است که باید در تمامی مدارس رو به جلو برود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان این مهم که در تحقق بخشیدن به برنامه های ورزش مدارس چهار عامل نیروی انسانی، کتاب، تجهیزات و فضای اجرای مهم است، ذکر کرد: در استان کردستان بالغ بر 931 معلم تربیت بدنی و سلامت متخصص در استان فعالیت می کنند.
وی به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به موضوع آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های اصلی است و در این راستا نیز اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفته است .
خوش گوار به سه محور اصلی موضوع آسیب های اجتماعی در مدارس اشاره کرد و گفت: آگاه‌سازی، اطلاع رسانی و آموزش به دانش‌آموزان محورهای اصلی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و هم اکنون در راستای اجرایی کردن این محورها برنامه های متناسب نیز طراحی و اجرایی می شود .
وی به سطح پوشش برنامه های حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس استان کردستان تحت پوشش قرار دارد و تلاش می کنیم که با برنامه‌ریزی بهتر میزان سطح پوشش را افزایش دهیم .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در ادامه بیان کرد: 25 نفر از معلمان ورزش استان دارای مدرک دکتری و 278 نیز کارشناسی ارشد و مابقی دارای مدرک کارشناسی هستند و در خصوص سطح آگهی این نیروها انجمن علمی تربیت بدنی تشکیل و 6 کارگاه آموزشی برگزار شده است.
وی در ادامه گفت: درخصوص تجهیزات بسته های ورزشی با توجه به کمبود اعتباراتی که وجود داشت توانسته ایم برای مدارس استان 1 هزار 620 بسته ورزشی به مبلغ 93 میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ضمن اشاره به اینکه در تمامی مقاطع تحصیلی کتاب تربیت بدنی تدریس می شود، اظهار کرد: درس تربیت بدنی از جمله درس های مهم در جامعه است و باید همانند درس های دیگر مورد توجه والدین قرار گیرد.
وی به طرح نظارت توصیفی‌در سال گذشته اشاره و گفت: طرح نظارت توصیفی توسط کارشناسان مجرب این ارگان و در مدارس اجرای شده و تا به حال 520 مدرسه در این طرح مورد بازرسی و قرار گرفته اند.
خوش گوار با تاکید بر این مهم که 2 ساعت زنگ ورزش نمی تواند جوابگو اهداف کلان ورزش دانش آموزی باشد، بیان کرد: افزایش ساعت درس تربیت بدنی به سادگی نیست ولی طرح‌های مکمل درس تربیت بدنی برای افزایش سرانه فعالیت ورزشی دانش‌آموزان از سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفته است .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت : در خصوص اجرای طرح مکمل درس تربیت بدنی المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای انجام شد که سال گذشته ۱۰۶ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و امسال سعی بر این است این رقم به ۱۲۰ هزار نفر برسد .
خوشگوار اجرای طرح حیات پویا را یکی دیگر از برنامه های مکمل تربیت بدنی خواند و افزود: در طرح حیات پویا ۵۴۵ مدرسه در سال‌جاری تحت پوشش قرار گرفته است.
وی همچنین به برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در چهار مرحله شهرستان، منطقه‌ای، استانی و کشوری اشاره کرد و گفت: ۵۲ هزار و ۱۲۰ نفر را امسال تحت پوشش مسابقات ورزشی قرار داده ایم.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه ورزش دانش آموزی استان در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: تابه حال 360 اعزام ورزشی داشته ایم که امیدواریم این مهم را در سال آینده به 445 اعزام برسانیم
خوش گوار با اشاره به اینکه در سال 92 جایگاه ورزش دانش آموزی در کشور 28 بوده است، عنوان کرد: ورزش دانش آموزی استان در سال 95 درجمع 10 استان برتر کشور قرار گفته و در سال 96 نیز رتبه اول منطقه 1 را توانسته ایم باکمک همکاران کسب کنیم.
وی میانگین سرانه فضای ورزشی کردستان را ۱۲ سانتی متر عنوان کرد و یادآور شد: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در استان هشت سانتی متر و روباز نیز 16 سانتی متر بوده که میانگین آن 12 سانتی متر است که از این لحاظ کردستان رتبه بیست و هشتم را در کشور دارد.

captcha