برگزاری کنگره بزرگداشت ادیب معاصر علامه ملامحمدباقر بالک در مریوان
کد خبر: 3684115
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

برگزاری کنگره بزرگداشت ادیب معاصر علامه ملامحمدباقر بالک در مریوان

گروه فرهنگی: اولین کنگره بزرگداشت فقیه و ادیب معاصر علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی دیروز، 30 دی ماه در مریوان برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آرام عباسی، کارشناس امورفرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مریوان در اولین کنگره بزرگداشت فقیه و ادیب معاصر اظهار کرد: در راستای معرفی مفاخر مریوان اولین کنگره علمی بزرگداشت فقیه و ادیب معاصر علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی با مسئولیت سپاه مریوان و با همکاری ادارات فرهنگی مریوان برگزار شد.
شکیبا سلیمی، فرمانده سپاه مریوان در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به جایگاه علمای دینی و ادبی بین مردم اظهار کرد: فقیه علامه ملا محمدباقر بالک یکی از شخصیت های مهم دینی و ادبی بوده که همواره برای احیای اتحاد بین مردم گام‌های ارزشمندی برداشته است.
وی افزود: در دین مبین اسلام انسان‌های فاخر و روحانی همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند و این امر نیز بین امت اسلامی به‌ویژه در آداب اسلامی ملت ایران همواره رعایت شده است.
سلیمی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان شهرستان مریوان بهترین تعامل را با سپاه پاسداران این شهرستان دارند، بیان کرد: برگزاری همایش بزرگداشت یاد و خاطره نخبگان فرهنگی، دینی و مذهبی و روحانیون می تواند باعث شناخت بیش از پیش نسل‌های جدید با ادیبانی باشد که در گذشته زندگی می‌کرده‌اند.
وی با اشاره به تألیف‌های علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی اعلام کرد: معرفی این عالم فاخر مریوانی به نسل‌های جدید از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است و همچنین گردآوری آثاری که از وی هنوز انشار نیافته است از دیگر اهداف این همایش است.
فرمانده سپاه مریوان اعلام کرد: بازخوانی و بازشناسی ظرفیت های پیدا و پنهان تفکرات و اندیشه های علامه ملا محمدباقر بالک و همچنین احیاگری فرهنگ وحدت بین مذاهب از دیگر اهداف برگزاری این همایش بزرگ هستند.
وی در پایان سخنان خود یادآور شد: برجسته‌سازی نقش علما در ترویج فرهنگ نبوی از دیگر اهداف برگزاری همایش است.

captcha