اجرای پرده‌خوانی با موضوع حرم و انقلاب در مشهد
کد خبر: 3684338
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
دهه فجر صورت می‌گیرد؛

اجرای پرده‌خوانی با موضوع حرم و انقلاب در مشهد

گروه فرهنگی: معاون هنری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از اجرای پرده‌خوانی با موضوع حرم و انقلاب در ایام دهه فجر، در مشهد خبر داد و بیان کرد: سه حادثه پیش از انقلاب، در قالب 10 پرده روایت می‌شود، این پرده‌ها در حال تصویرگری است که امیدواریم هر چه زودتر آماده شوند.

مهدی سیم‌ریز، معاون هنری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از اجرای پرده‌خوانی با موضوع  حرم و انقلاب در ایام دهه فجر، در مشهد خبر داد و بیان کرد: سه حادثه پیش از انقلاب، در قالب 10 پرده روایت می‌شود که چهار پرده اول بحث به توب بستن گنبد امام رضا(ع) توسط نیروهای روس و موضوع دوم روایتی از انقلاب مسجد گوهرشاد است که در قالب سه پرده روایت می‌شود.

وی ادامه داد: سه پرده دیگر نیز به اتفاقات انقلاب سال57 و کشتار مردم توسط رژیم پهلوی و صدور بیانیه توسط امام راحل(ره) می‌پردازد، این پرده‌ها در حال تصویرگری است که امیدواریم هر چه زودتر آماده شوند.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه این دومین پرده‌خوانی است که اجرا می‌شود، افزود: اولین پرده‌خوانی در دهه آخر صفر با حضور پرده‌خوانان کشور، در خصوص زندگی امام رضا(ع) اجرا شد، دومین پرده‌خوانی با موضوع انقلاب و حرم است و سومین پرده‌خوانی نیز همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) با محوریت بانوان بزرگ اسلام اجرا می‌شود و تا عید نوروز ادامه خواهد داشت.

معاون هنری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، برگزاری ویژه برنامه «جشن پیروزی انقلاب» در مجتمع امام خمینی(ره) مشهد را ازدیگر برنامه‌ها در این ایام دانست و عنوان کرد: این برنامه در قالب جُنگ و اجرای نمایش عروسکی برای گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه «جشن پیروزی انقلاب»، از 12 بهمن در مجتمع امام خمینی(ره) مشهد آغاز خواهد شد، ادامه داد: این برنامه هر روز، از ساعت 15 الی 17 در این مجتمع برگزار خواهد شد و تا 22 بهمن ادامه خواهد داشت.

سیم‌ریز در ادامه گفته‌های خود اظهار کرد: برگزاری شب شعر انقلاب توسط انجمن ادبی رضوی و با حضور چند شاعر ملی، از دیگر برنامه‌ها است.

captcha