نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه برگزار می‌شود
کد خبر: 3684341
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی؛

نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی، روز پنج‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، دبیر همایش کتاب‌سال حوزه امروز دوم بهمن ماه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های نوزدهمین همایش کتاب سال پرداخت.

وی افزود: نوزدهمین دوره همایش کتاب سال با حضور آیت‌الله سبحانی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) و با حضور شرکت کنندگان و نفرات برتر این همایش برگزار خواهد شد.

مقیمی حاجی با بیان اینکه بلافاصله بعد از خاتمه دوره قبلی همایش، دوره بعد آغاز می‌شود تصریح کرد: در مجموع در ۱۶ رشته اعلام شده همایش، ۹۶۵ کتاب و پایان نامه همچنین ۱۳۳ عنوان مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه همایش رسیده است که از آثار برتر تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه مقالات برای اولین بار در فرایند همایش کتاب سال قرار گرفته است بیان کرد: در تفسیر و علوم قرآن ۱۴ مقاله، در کلام، ۱۸، فلسفه، ۱۸، حقوق و علوم سیاسی، ۲۰، اقتصاد و مدیریت، ۱۲؛ فقه و اصول، ۱۲؛ تاریخ و سیره، ۸ مقاله به این همایش رسیده است و مابقی نیز در سایر رشته‌هاست.

نوزدهمین همایش کتاب‌سال حوزه برگزار می‌شود

دبیر همایش کتاب‌سال حوزه همچنین با اشاره به سایر آثار در رشته‌های مختلف گفت: بیشترین تعداد آثار در رشته کلام و فقه و اصول و کمترین آثار نیز در تکنولوژی آموزشی و کتب مرجع به دبیرخانه رسیده و در تفسیر و علوم قرآنی نیز ۶۱ اثر رسیده که نسبت به سال قبل کاهش و نسبت به سال ۹۴ رشد زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی آثار مربوط به یکسال گذشته است اظهار کرد: از میان ۶۱ اثر رسیده در تفسیر و علوم قرآنی، ۱۷ اثر به دومین مرحله داوری راه یافته است.
captcha