افزایش 3 برابری دسترسی به خدمات قوه قضاییه با راه‌اندازی دفاتر الکترونیک
کد خبر: 3684396
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
رفعتی عنوان کرد:

افزایش 3 برابری دسترسی به خدمات قوه قضاییه با راه‌اندازی دفاتر الکترونیک

گروه اجتماعی: مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه گفت: عدالت الکترونیک یکی از طرح‌های دستگاه قضایی در جهت افزایش اثربخشی و رضایتمندی مراجعه کنندگان است، به واسطه دفاتر خدمات الکترونیک دسترسی مردم به خدمات حداقل تا سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سیامک رفعتی، مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه، امروز، دوم بهمن در نشست رسانه‌ای که در سالن جلسات اداره‌کل دادگستری استان برگزار شد، گفت: عدالت الکترونیک یکی از طرح‌های دستگاه قضایی در جهت افزایش اثربخشی، رضایتمندی مراجعه کنندگان و کارایی است، با اجرای این طرح دسترسی بیشتر به خدمات الکترونیکی تسریع و درحال توسعه است.

وی تصریح کرد: 1700 دفتر خدمات الکترونیک در کشور در حال فعالیت است که دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی را حداقل تا سه برابر افزایش داده است. برنامه‌ریزی ما در استان مرکزی اضافه کردن 39 دفتر خدمات الکترونیک در 15 حوزه قضایی است؛ لذا تا پایان سال دو دفتر به مرکز استان اضافه می‌شود.
مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه ادامه داد: دفاتر خدمات الکترونیک در شهرستان‌های دلیجان، شازند و خمین نیز افتتاح شده و فراخوانی در بهمن امسال اعلام و مابقی دفاتر مورد نیازاستان از طریق این فراخوان جذب خواهد شد.
رفعتی افزود: در حوزه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هم به سلامت دفاتر و هم توسعه جغرافیای توجه شده است تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم. در حوزه صلاحیت قضایی در حال حاضر دفاتر دادخواست‌های بدوی، تجدید نظر، اظهار نامه‌ها و پیگیری امور و یک مورد در بحث کیفری در حال ارائه خدمات هستم.
وی اظهار کرد: در ماه جاری پروژه شورای حل اختلاف نیز در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود، و مردم به جای اینکه به شورای حل اختلاف مراجعه کنند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه خواهند کرد. مردم باید بدانند برای استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی در دفاتر خدمات ثبت‌نام کنند و اگر به این دفاتر دسترسی نداشتند به دفاتر دادگاه و دادسرا مراجعه و ثبت‌نام کنند.
رفعتی در پایان گفت: افزایش خدمات الکترونیک باعث کاهش مراجعات به دادگستری‌ می‌شود با فعالیت این دفاتر از حجم کارهای تکراری کم می‌شود. مردم علاوه بر این دفاتر می‌توانند رسیدگی امور را از سایت عدل ایران دنبال کنند.

captcha