حمله جدید ارتش ترکیه به «عفرین» سوریه
کد خبر: 3684406
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

حمله جدید ارتش ترکیه به «عفرین» سوریه

گروه بین‌الملل: منابع خبری از حمله جدید نیروی زمینی ارتش ترکیه به مواضع کردها در شهر «عفرین» سوریه از منطقه «اعزاز»(جنوب استان حلب) خبردادند.

پیشروی ارتش اسرائیل از اعزاز به سمت منطقه عفرینبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزای آناتولی؛ ارتش ترکیه از روز شنبه(30 دی‌ماه) حملاتی تحت عنوان «شاخه زیتون» به شهر «عفرین» واقع در استان حلب سوریه با هدف آنچه مقابله با تروریست‌ها نامیده است، آغاز کرد.

در همین راستا، نیروی زمینی ارتش ترکیه لحظاتی پیش از حمله زمینی جدید به شهر عفرین از ناحیه شهرک «أعزاز» استان حلب خبرداد.

بنابر اعلام منابع خبری هم‌اکنون درگیری شدیدی میان نیروهای سوریه دموکراتیک و ارتش ترکیه در جریان است و ترکیه هدف از این حمله نظامی را پاکسازی منطقه عفرین از وجود تروریست‌های تهدیدکننده این کشور عنوان کرده است.

همچنین، ارتش ترکیه دیروز مواضع «یگان‌های مدافع خلق» در عفرین واقع در ریف استان حلب سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با گروه‌های تروریستی و معارضان کُرد سوری، گفته است که آمریکا چهار هزار و ۹۰۰ کامیون تسلیحات برای حمایت از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه ارسال کرده است/.

captcha