معرفی مشاهیر استان فارس در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
کد خبر: 3684411
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

معرفی مشاهیر استان فارس در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از معرفی مشاهیر و توانمندی‌های این استان در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری، مدیركل این سازمان، از معرفی مشاهیر و توانمندی‌های این استان در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد و گفت: در نمایشگاه امسال علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به عرضه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف نیز پرداخته‌ایم.
وی افزود: غرفه استان فارس در این نمایشگاه 200 متر مربع و با طراحی کاخ تچر مجموعه جهانی تخت جمشید است و در این غرفه 7 کانتر با عناوین گردشگری تاریخی و فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی، گردشگری زیارت و مذهبی، جامعه هتلداران استان فارس، اقامتگاه‌های بوم گردی استان فارس و شهرداری شیراز در نظر گرفته شده است و کارشناسان مستقر در پشت هر کانتر به ارائه قابلیت‌های این حوزه‌ها برای بازدیدکنندگان اقدام می‌كنند.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس به اجرای برنامه‌های شاخص استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال چهار هنرمند استان با پوشش و گریم ملاصدرا، لطفعلی صورتگر، کریم‌خان زند و شاپور ساسانی به توضیح پیرامون شخصیت و زندگینامه آن‌ها برای مردم خواهند پرداخت.
امیری ادامه داد: در محوطه باز نمایشگاه نیز دو سیاه چادر عشایر برای تبلیغ گردشگری روستایی- عشایری و عرضه محصولات خود برپا می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان دیگر برنامه‌های استان فارس در نمایشگاه گردشگری تهران گفت: معرفی صنایع دستی و سوغات از جمله (عرقیات، دمنوش‌های گیاهی، سوغات محلی-عشایری: کشک، قره و ...، شیرینی‌های محلی) استان، اجرای موسیقی محلی و آیینی، رونمایی از کتاب رویای سرزمین پارس با موضوع"عکس از میراث باستانی، تاریخی، طبیعی و مذهبی، آیین‌ها و میراث معنوی، صنایع دستی و عشایر، رونمایی از سه کتاب با مضمون گردشگری و کودک، معرفی لباس‌های آئینی استان فارس و پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه از برنامه‌های متنوع استان است.
یادآور می‌شود، این نمایشگاه طی روزهای 3 تا 6 بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 18 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود و از ساعت 18 تا 21 نیز برنامه‌های مختلف آیینی و چندین رونمایی ویژه در آمفی تئاتر نمایشگاه برگزار خواهد شد.

captcha