«مهر تندرستی» موقوفات درمانی فارس برای بيماران نيازمند در سالروز ولادت عمه سادات
کد خبر: 3684432
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
نیك‌سرشت خبر داد:

«مهر تندرستی» موقوفات درمانی فارس برای بيماران نيازمند در سالروز ولادت عمه سادات

گروه اجتماعی: رئیس موقوفات دارو و درمان اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح «مهر تندرستی» همزمان با ولادت حضرت زینب کبری(س) در مراکز درمانی موقوفه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام رسول نیك‌سرشت، رئیس موقوفات دارو و درمان اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 2 بهمن‌ماه گفت: همزمان با پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار در آئینی باشکوه در روز سه‌شنبه، 3 بهمن‌ماه مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به همراه معاونین در راستای اجرای طرح مهر تندرستی از بخش‌های مختلف بیمارستان موقوفه نمازی بازدید و از بیماران عیادت می‌کنند.
وی با بیان اینكه این مراسم همراه با اهدای گل، کلام‌الله مجید و توزیع بسته‌های تبرکی حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) است، به تبیین اهداف مهر تندرستی پرداخت و گفت: هدف از اجرای طرح «مهر تندرستی» اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در زمینه سلامت و تأمین دارو و درمان بیماران نیازمند است که از محل موقوفات درمانی طراحی و اجرا شده است.
نیك‌سرشت با تصریح اینکه یکی از ویژگی‌های شاخص استان فارس در حوزه وقف، موقوفات درمانی متعدد است،‌ گفت: همواره خیرین خطه فارس با توجه به نیازهای روز جامعه نسبت به وقف اموال خود در حوزه درمان و سلامت جامعه تلاش می‌کنند و می‌توانیم بگوئیم این طرح برخلاف سایر استان‌ها در تمام طول سال در استان فارس اجرا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه پنج شیراز ادامه داد: به بیماران نیازمندی که در محل مراکز درمانی موقوفه نظیر بیمارستان نمازی، درمانگاه‌های شهید مطهری و امام رضا(ع)، پوستچی و مرکز درمانی خلیلی درمان شده باشند، کمک هزینه درمانی و دارویی از محل موقوفات به بیماران اعطا می‌شود.
وی ادامه داد: برای نمونه فقط در درمانگاه موقوفه چشم پزشکی پوستچی قریب به 2 هزار نفر از خدمات کمک هزینه عینک در این مرکز درمانی بهره‌مند می‌شوند.
نیک‌سرشت با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این طرح احصاء نیات موقوفات درمانی و حوزه سلامت است، گفت: تشخیص و شناسایی نیازهای روز جامعه در حوزه سلامت و بهداشت و هدایت و سوق دادن واقفین به سمت نیازهای روز جامعه در حوزه درمان در راستای ایجاد وقف‌های جدید است.
یادآور می‌شود، سرکشی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موقوفه، برگزاری نشست‌های تخصصی صنفی با حضور خیرین حوزه سلامت از دیگر اهداف این طرح است.

captcha