نشاط و شادابی بانوان مورد توجه باشد
کد خبر: 3684470
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

نشاط و شادابی بانوان مورد توجه باشد

گروه اجتماعی: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از جمله مواردی که باید به آن توجه شود نشاط و شادابی در بانوان است لذا باید بتوانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد آسیب‌شناسی کرده و درصدد رفع آن اقدام کنیم که این مهم مستلزم حضور گسترده فعالان و فرهیختگان حوزه زنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده 2 بهمن‌ماه در نشست فعالان و فرهیختگان حوزه زنان و خانواده استان یزد اظهار کرد: در قالب چارچوب و اسناد بالادستی که داریم، دستور کار مشخصی برای بهبود شاخص‌ها تعریف‌شده است.
وی بابیان اینکه به دنبال مشارکت مردم و همکاری با اقشار مختلف در بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشبرد امور در حوزه زنان و خانواده هستیم ادامه داد: مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی و فعالیت داوطلبانه به‌عنوان شاخص‌های یک جامعه زنده شناخته‌شده است که در کنار فعالیت‌های دولت‌ها با نگاه متعالی انسان‌ها به‌عنوان شاخص پیشرفت و پویایی شناخته‌شده‌اند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بابیان اینکه در فضای جدید اجتماعی و سیاسی کشور طرح دیدگاه‌ها و انتقادها و ارائه پیشنهادها بیشتر شده است افزود: بخش غیردولتی بیشتر دیده خواهد شد و ما نیز همین موارد را ارکان اصلی اجتماعی می‌دانیم که با نگاه اصلاح‌طلبانه است و به‌شدت موردتوجه دولت خواهد بود.
وی بابیان اینکه دولت هیچ امری را نمی‌تواند به‌تنهایی پیش ببرد؛ اظهار کرد: نقش مردم در کشور نگاهی تبلیغاتی نیست و در سیاست‌گذاری و تدوین برنامه ششم نیز برای حضور مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد یک نقش واقعی دیده‌شده است.
ابتکار عنوان کرد: خوشبختانه بسیاری از مدیران دولتی به این نکته توجه دارند و در استان‌ها نیز این نگاه و جهت‌گیری باید بیش از گذشته تقویت شود تا بتوانیم از حضور بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز بهره‌مند شویم.
وی با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای دولت بحث اشتغال است؛ افزود: دولت با همکاری همه دستگاه‌ها برای فارغ‌التحصیلان برنامه دارد و این مهم از خواسته‌های شخص رئیس‌جمهور است تا از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
ابتکار به اشاره به توجه دولت به حوزه گردشگری و ویژگی‌های استان یزد در این حوزه تصریح کرد: طرحی از سوی دولت برای حفظ محیط‌زیست و اقتصاد روستا در راستای کمک به رونق اقتصاد دنبال می‌شود که بانوان می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به حضور بانوان تحصیل‌کرده در سطح جامعه عنوان کرد: امیدواریم که با کمک تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بحث اشتغال بانوان در حوزه صنایع‌دستی از تولید تا بسته‌بندی و صادرات دنبال شود.
معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه فرصت برای ایجاد اشتغال روستایی فراهم است و نیاز افراد جویای کار در روستا را رفع خواهد کرد؛ گفت: این موضوع نیاز به آموزش و توان‌افزایی دارد که دولت با برنامه‌ها و رویکردی که دارد قطعاً درزمینه ایجاد اشتغال برای بانوان در روستاها فراهم خواهد شد.
وی انتقال تجربیات در راستای اجرای طرح اشتغال فراگیر را از راهکارهای مهم در ایجاد اشتغال برشمرد و اظهارکرد: دولت از دیگر برنامه‌هایی که در حوزه بانوان دنبال می‌کند توجه به ورزش و نشاط، حقوق کودک و نوجوان و شهروندان و ... است که به‌عنوان مؤلفه‌های یک جامعه زنده و پویا با جزئیات بیشتر دنبال می‌شود.
ابتکار، موضوع نشاط را از مسائل مهم در جامعه برشمرد و گفت: ازجمله مواردی که همه ما در تمامی سطوح و لایه‌های جامعه باید به آن توجه کنیم نشاط و شادابی به‌ویژه در بانوان و دختران به‌عنوان مادران آینده ایران اسلامی است، لذا باید بتوانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد آسیب‌شناسی کرده و درصدد رفع آن اقدام کنیم که این مهم مستلزم حضور گسترده فعالان و فرهیختگان حوزه زنان است.
وی از دیگر موارد موردتوجه در این حوزه را که با همکاری دولت اجرایی خواهد شد طرح تاب‌آوری اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: جامعه باید بتواند ظرفیت‌ها و مهارت‌های اجتماعی، حقوقی و ارتباطی خود را برای مقابله با کاهش آسیب‌ها بشناسد.
معاون رئیس‌جمهور، همکاری با سمن‌ها در راستای توان‌افزایی را از راهکارهای مؤثر در این زمینه برشمرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه ظرفیت‌های خوبی داریم و سمن‌ها باقدرت می‌توانند در این زمینه‌ها کار کنند و نقش‌آفرینی داشته باشند تا اثرگذاری فعالیت‌ها در این حوزه را شاهد باشیم.
وی یکی از رویکردهای معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را توجه ویژه به خانواده برشمرد و بیان کرد: گفتگوی ملی خانواده بین نسل‌ها نیز از این معاونت دنبال می‌شود و فکر می‌کنیم که برای کاهش برخی فاصله‌ها و شکاف‌های درون خانواده و درون نسل‌ها لازم است تا این موارد دنبال و اجرایی شود تا آسیب‌های کمتری را شاهد باشیم.
ابتکار خواستار همکاری استان‌ها در این زمینه و حضور پرشور و مؤثر دستگاه‌های مرتبط شد و افزود: امیدواریم بتوانیم در ایامی که تا پایان سال باقی‌مانده و سالروز پیروزی انقلاب را گرامی می‌داریم در این زمینه‌ها نیز گامی مؤثر به سمت تحول و اصلاح برداریم و خانواده‌هایی بانشاط و پویا داشته باشیم.
وی با تأکید بر لزوم شناسایی موانع در ادامه راه و اجرای طرح‌های مؤثر در این حوزه بیان داشت: امید است بتوانیم آینده‌ای روشن را برای جوانان و نوجوان این مرزوبوم همراه بانشاط و شادابی رقم بزنیم

captcha