افتتاح 80 پروژه فنی با موضوع اقتصاد مقاومتی در صدا و سیمای مازندران
کد خبر: 3684506
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹

افتتاح 80 پروژه فنی با موضوع اقتصاد مقاومتی در صدا و سیمای مازندران

گروه معارف: امروز دوم بهمن ماه با حضور معاون امور استان‌هاي رسانه ملی و مسئولان استاني در مازندران، 80 طرح فني و رونمایی از 14 طرح پژوهشی، مجموعه مستندهای رادیویی و تلویزیونی با موضوع اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداري رسيد.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط‌ عمومي صدا و سیمای مازندران، امروز دوم  بهمن ماه  با حضور معاون امور استان‌هاي رسانه ملی و مسئولان استاني در مازندران، 80 طرح فني و رونمایی از 14 طرح پژوهشی، مجموعه مستندهای رادیویی و تلویزیونی با موضوع اقتصاد مقاومتی و 100 موسیقی بومی محلی صدا و سيماي مركز مازندران به بهره‌برداري رسيد. 

در اين مراسم كه آيت‌ا... طبرسی نماینده ولی فقیه دراستان، ضمن تبریک افتتاح پروژه‌های فنی با هدف افزایش پوشش دیجیتال در مناطق مختلف استان و افزایش کیفیت انتقال صدا و تصویر غرب مازندران،  گفت: صدا و سیما به خاطر فکرساز و اندیشه‌ساز بودن جای حساسی است.

وی افزود: رسانه امروز چه درسیاست، فرهنگ و اقتصاد درجهان حرف اول و آخر را می‌زند.

نماینده ولی فقیه به مدیریت جهادی در صدا و سیما تأکید کرد و ادامه داد: صدا وسیما به خاطر سروکارداشتن با فکر و اندیشه مردم باید مدیریت جهادی را جدی بگیرد و هرزمان که مدیریت جهادی جدی گرفته شود و بروکراسی نباشد، موفق خواهد بود. 

 سياست‌هاي جدي دشمنان، ناكارآمد جلوه دادن نظام است 

    محمد اسلامي، استاندار مازندران با اشاره به اين كه امروز، سايت‌ها و شبكه‌هاي مختلف خبري عليه اهداف، سياست‌ها و عملكرد جمهوري اسلامي سخن پراكني مي‌كنند و با القائات خود بر اين موضوع همت گماشتند كه جمهوري اسلامي را ناكارآمد جلوه دهند، تصريح کرد: هدف مهم آنان ناكارآمد جلوه‌دادن نظام و جداكردن مردم از حكومت است و در تلاشند تا با القائات خود، اذهان عمومي را تشويش و گسيختگي و تفرقه ايجاد کنند.

مقام عالي دولت در مازندران، همچنین با بيان اين كه صدا و سيما، سامانه هوشياري مردمي و حاكميتي جمهوري اسلامي ايران است، گفت: اين نهاد، هم دانشگاهي است كه مي تواند در جهت رشد و تعالي جامعه نقش آفرين باشد و هم مي تواند آيينه تمام عياري باشد از وضعيتي كه از مردم، كشور و عملكردها دارد.

استاندار مازندران، افزود: صدا و سيما بحق شايسته و بايسته است كه همواره بتواند به‌صورت كاملا مدبرانه و حكيمانه در ترسيم مسير بر اساس نقشه‌هاي كلان و كلي كه در كشور وجود دارد با زبان هنر در جهت آگاه‌سازي افكار عمومي تلاش كند.

وي در ادامه با اشاره به ایجاد همگرایی فکری بین همه فعالان استان در اين مدت كوتاه مدیریت، افزود: ان‌شاءا... بتوانيم با كمك رسانه ملي و صدا و سيماي مركز مازندران، فرهنگ كار جهادي كه تكاليف آحاد جامعه و مسئولان را بيان مي دارد براي آغاز و تداوم اين مسير جا بيندازيم.

اسلامی با بيان اين كه كار جهادي در صدا و سیماي استان و رونمايي از 80 پروژه نشان مي دهد كه اقدام و عمل و كار جهادي و تلاش براي ساختن لزوما در گرو بودجه نيست، ياد آور شد: مهم، خلاقيت، همت، اراده وكيفيت مديريت است كه با اعتبارات حداقلي اين پروژه ها به تحقق رسيد و اميدواريم با اقدامات لازم، پوشش صد در صدي براي برخورداري مردم جاي جاي نقاط استان از شبكه تبرستان فراهم شود.

مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در دستور کار جامعه رسانه ملی است 

در ادامه علی دارابی، در این مراسم با تأکید بر هم‌افزایی در عرصه مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در دستور کار جامعه رسانه ملی است و این امر در مراکز استانی صداوسیما با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار مازندران فردی جهادی است و در همه عرصه‌ها موفق بوده است، گفت: با مشارکت استانداری مازندران سال آینده جشن پایان سیگنال‌رسانی و دیجیتال‌سازی صداوسیمای مازندران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می کنیم.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌های شبکه‌های استانی نیز برنامه‌های اساسی را در رسانه ملی ترتیب داده‌ایم، بیان کرد: مازندران از استان‌هایی بوده که می‌تواند قطب گردشگری، صنعت و کشاورزی کشور باشد و عزم و اراده رسانه استانی در معرفی ظرفیت‌های مازندران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مصمم است.

دارابی با بیان اینکه رسالت صداوسیما که همان زبان مردم و حامی دولت بوده را اجرایی می‌کند، افزود: جامعه ما خدمات بزرگی به نظام کرده است و باید رسانه ضمن بیان خواسته‌های مردمی در خدمت توسعه و پیشرفت استان باشد. 

وی با بیان اینکه مسئولان آستانه تحمل خود را در برابر انتقادات رسانه‌ها افزایش دهند، خاطرنشان کرد: جامعه پرسشگر مسئولان پاسخگو را نیاز دارد و رسانه باید ضمن حفظ مرجعیت خود بتواند بیان‌کننده نیازهای مردمی و معرف توانمندی‌های توسعه‌ای مناطق باشد.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به هوچی‌گری‌های استکبار جهانی برای بد وانمود کردن اقتدار ملت ایران گفت: هم‌اکنون ایران قدرت فرامنطقه‌ای شده و توانسته در جهان خودنمایی کند. 

 درادامه این مراسم، علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به بالابودن میانگین سواد رسانه‌ای استان در سطح کشور اشاره کرد و افزود: با بالابودن سواد رسانه‌ای فعالیت شبکه استانی، برای مردم استان را دشوارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه زیرساخت رسانه اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: از زمان پیدایش رسانه‌های گوناگونی که در پهنه تاریخ اتفاق افتاد، همواره تکنولوژی و فرهنگ برهم تأثیرگذار بود.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با  تأکید بر اینکه آماده ایجاد ۲۲۰ ایستگاه مورد نیاز دیجیتال‌سازی در  مازندران هستیم، گفت: با مشارکت مسئولین استانی انشاءا... در سال آینده شاهد پوشش صد درصدی دیجیتال در مازندران به عنوان اولین استان در این ابعاد پوشش خواهیم بود. 

   علی صادق‌مقدسی مدیرکل صداوسیمای مازندران نیز طی سخنانی رزم جهادی همکاران در حوزه‌های فنی و تولیدی را ستودند و از ظرفیت بالای استان در حوزه فرهنگ وآمادگی شبکه در ساخت برنامه‌های فاخر خبر دادند.

وی  با مذمت نسبت به وجود کالای خارجی حتی در روستاهای دوردست، به توانمندی داخلی اشاره کرد و خواستارتحقق فضای شفاف برای پرهیز از ایجاد رانت شدند.

صادق مقدسی، برجسته‌سازی دستاوردهای کشور را وظیفه رسانه دانست و افزود: با نگاه اداراکی و هم‌پای سایر دستگاه‌ها به توسعه استان کمک می‌کنیم تا در خدمت مدیران جهادی پیگیر مطالبات مردمی خواهیم بود. 

گفتنی‌است: در این مراسم با حضور مادر شهید رادمهر از شهدای مدافع حرم مازندران از مجموعه‌های مستند رادیویی و تلویزیونی با موضوع اقتصاد مقاومتی، پژوهش‌های منجر به تولید و 100 قطعه موسیقی بومی و محلی رونمایی شد.

افتتاح 80 پروژه فنی با موضوع اقتصاد مقاومتی در صدا و سیمای مازندرانافتتاح 80 پروژه فنی با موضوع اقتصاد مقاومتی در صدا و سیمای مازندران

captcha