فعالیت 78 داروخانه در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3684519
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

فعالیت 78 داروخانه در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 78 داروخانه در این استان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که از این تعداد 68 داروخانه خصوصی و 10 داروخانه دولتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، امام بخش قائدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم بهمن‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: نظارت بر داروخانه‌ها، کارخانه‌های آرایشی، غذایی و بهداشتی، آزمایشگاه از جمله وظایف سازمان معاونت غذا و دارو است.
وی افزود: در سطح استان 68 داروخانه شخصی و 10 داروخانه دولتی وجود دارد و 5 داروخانه دیگر مصوب شده که در شهرهای گچساران، یاسوج، مادوان، مارگون و لیکک احداث شود.
معاون غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در 9 ماهه سال جاری 17 مورد تخلفات داروخانه‌ها شامل عرضه خارج از فهرست داروهای ایرانی، نبود مسؤول فنی و داشتن داروی تاریخ گذشته به این کمیسیون‌ها معرفی شدند.
قائدی با اشاره به لزوم ایجاد آزمایشگاه سم‌شناسی در سطح استان، اضافه کرد: در طبقه بالای معاونت غذا و دارو، زمینه برای راه‌اندازی این آزمایشگاه فراهم شد و حتی مبلغ 500 میلیون تومان به شهرداری عوارض دادیم اما شهرداری پرونده احداث این آزمایشگاه را به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده که پلمب کنند.
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی واحد طب سنتی در این معاونت، بیان کرد: 80 باب عطاری و 52 باشگاه بدنسازی در سطح استان وجود دارد که در تلاش برای برگزاری دوره‌های آموزشی طب سنتی هستیم.
معاون غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌اندازی داروخانه گیاهی در سطح استان گفت: به دنبال نیمه صنعتی کردن داروهای طب سنتی هستیم و اگر در این حوزه به خوبی کار شود بسیاری از نیازهای مردم برطرف می‌شود.
قائدی کمک به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج را از دیگر وظایف این معاونت دانست و تصریح کرد: سال گذشته 700 میلیون به این بیماران کمک‌های بلاعوض پرداخت شد در حالی که در 9 ماهه امسال مبلغ کمک شده به این بیماران 830 میلیون تومان بوده است.

captcha