لزوم هدفگذاری بلندمدت دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد براساس ظرفیت‌ها
کد خبر: 3684561
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

لزوم هدفگذاری بلندمدت دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد براساس ظرفیت‌ها

گروه فرهنگی: هدفگذاری بلندمدت دانشگاه آزاد کهگیلویه وبویراحمد براساس ظرفیت‌های واقعی در حوزه توسعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از سایت سرآبتاوه دانشگاه آزاد یاسوج با اشاره به لزوم هدفگذاری بلندمدت دانشگاه آزاد براساس ظرفیت‌ها، اظهار کرد: دانشگاه آزاد باید در راستای توسعه و براساس اسناد بالادستی و ظرفیت‌های استانی حرکت کند.
وی افزود: دانشگاه‌ها باید به تولید علم بپردازند و ماموریت محور شدن دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن یک هدفگذاری مشخص برای هر دانشگاه ضروری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش تقاضا در حوزه آموزش عالی خبر داد و اضافه کرد: در یک دهه آینده نرخ رشد جمعیت کم خواهد شد و به تبع آن تقاضا در حوزه آموزش عالی کاهش می‌یابد.
احمدی بیان کرد: مراکز آموزش عالی در رشد استان تاثیر فراوانی دارند و با هدف توسعه مراکز آموزش عالی در استان سهم قابل توجهی زمین در اختیار دانشگاه آزاد قرار گرفته و دانشگاه آزاد نیز بر مبنای حجم عرصه اقدام به ساخت و سازهایی کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت استان و تقاضایی که در استان وجود دارد این موضوع بیش از نیاز استان است اما به علت سرمایه‌گذاری انجام گرفته، باید بحث تملک زمین و فضای مورد نیاز دانشگاه و سازه‌ها حل و این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسائل فنی در رابطه با سایت دانشگاه وجود دارد که باید در جلسات تخصصی بررسی شود، خاطرنشان کرد: امید است به راهبردی برسیم که از فضاها و عرصه موجود به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود.
احمدی بیان کرد : یکی از راهبردهای مورد نظر این است که دستگاه‌های اجرایی که نیاز به فضای فیزیکی دارند، به جای استفاده از فضای ترافیکی شهر و عرصه‌های گران قیمت از امکانات این سایت استفاده کنند.
وی افزود: ترجیح ما این است که مراکز علمی و آموزش عالی که نیاز به فضای فیزیکی دارند در اولویت کار قرار بگیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با این کار از نظر مالی به دانشگاه آزاد کمک می‌شود که پروژه‌های نیمه تمام را تامین کند و دستگاه‌های اجرایی که فضای فیزیکی نیاز دارند نیز از مازاد این سایت استفاده کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

captcha