حضرت زینب(س) پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود
کد خبر: 3684562
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
مدیر حوزه علمیه قزوین:

حضرت زینب(س) پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود

گروه معارف: مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مقام حضرت زینب(س) آن‌قدر والا و عظیم است که باید او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم زیرا آن حضرت رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به‌خوبی انجام داد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) به نقش ارزشمند این بانوی فداکار اشاره کرد و گفت: این بانوى بزرگ، هم داراى زندگى درخشان و تاریخ سرشار از فضایل انسانى و ارزش‌های اخلاقى است و هم تمام مراحل زندگى الهام‌بخش و درس آموزش با حوادث اندوه‌بار و درد و رنج آمیخته بود.
وی افزود: مقام حضرت زینب(س) آن‌قدر والا و عظیم است که باید او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم زیرا این پرستاری به‌مراتب مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از پرستاری بیمار بود.
مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: حضرت زینب(س) نقش نگهداری از قیام خون‌بار حسینی را بر عهده داشت که قطعاً اگر او این بار را بر دوش نمی‌گرفت، خون حسین(ع) پایمال می‌شد و بسیار دشوار بود که نهضت حضرت امام حسین (ع) به مردم اعلام و ابلاغ گردد.
وی اظهار کرد:آن حضرت با مجاهدت و قیام شجاعانه خویش در برابر زورگویان و همچنین فریب‌خوردگان زمانش، آن‌چنان از قیام حضرت امام حسین (ع)  دفاع کرد که تا قیام رستاخیز، همانند او نه در مردان و نه در زنان، وجود ندارد و این نام جاودان و مقدس برای همیشه باعظمت باید برده شود.
مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) در پس آن مصیبت بزرگ، چنان بار سنگین پرچم ولایت را بر دوش گرفت و در برابر کفر ایستاد و سخنرانی کرد  که تا امروز و فردا و فرداها، آثار این حرکت عظیم زینبی، هویداست.
حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: او توانست با پیام‌رسانی شایسته، از بازماندگان حادثه جان‌سوز عاشورا به نیکویی پرستاری کند و لقبِ بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود نماید.

captcha