گروه‌های سرود؛ بهترین ظرفیت برای شناسایی جوانان و نوجوانان هنرمند مسجدی
کد خبر: 3684598
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

گروه‌های سرود؛ بهترین ظرفیت برای شناسایی جوانان و نوجوانان هنرمند مسجدی

گروه معارف: مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد از گروه‌های سرود به عنوان یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای شناسایی جوانان و نوجوانان هنرمند در عرصه مساجد یاد کرد و خواستار توجه هرچه بیشتر به این گروه‌های فرهنگی و هنری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از شبستان، پیمان جمشیدی، مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، دوم بهمن‌ماه اظهار کرد: به منظور هم اندیشی مربیان سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت مشورت و تصمیم‌گیری هرچه بهتر برای بالا بردن سطح کیفی فعالیت‌های هنری به ویژه مقوله سرود و هم اندیشی جهت رفع موانع این امر با دبیر ستاد عالی مساجد کشور دیدار خواهند داشت.
وی افزود: تمام تلاش بنده و سایر همکاران بر این است که بتوانیم در جهت اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی قدمی برداشته و از این طریق، زمینه جذب جوانان و نوجوانان بیشتری را به کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد فراهم کنیم.
مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مانند سایر استان‌های کشور به واسطه وجود بسیاری از فضاهای مجازی مخرب دچار آسیب‌های اجتماعی متفاوتی شده و در حال حاضر باید بیش از پیش به این معضل توجه کرده و بتوان حاشیه امن اوقات فراغت جوانان را به بهترین نحو ممکن غنی کنیم تا درگیر چنین فضاهایی کمتر بشوند.
جمشیدی با اشاره به اینکه گروه‌های سرود به عنوان یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای شناسایی جوانان و نوجوانان هنرمند در عرصه مساجد هستند، خواستار توجه هرچه بیشتر به این گروه‌های فرهنگی هنری شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر گروه نمونه کشوری پسران خورشید استان کهگیلویه و بویراحمد افتخار دارد با عضویت بیش از 100 نفر از نیروهای مذهبی و توانمند در این عرصه فعالیت و هرساله بر این پذیرش عضو نیز بیافزاید.
مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد از اعضای فعال کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد صاحب الزمان(عج) یاسوج آغاز فعالیت خود در مسجد را از سن 9 سالگی عنوان می‌کند.
جمشیدی به آغاز فعالیت هنری خود اشاره کرد و گفت: به مدت 13 سال است که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنم.
وی تصریح کرد: از سال دوم ابتدایی در گروه سرود مدرسه مشغول فعالیت بودم تا اینکه در سال دوم راهنمایی توانستم به عنوان کم سن و سال ترین مربی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرود و موسیقی جهت آموزش دوره مربی گری به رامسر اعزام شوم.
مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بعد از آن به شکل تخصصی‌تر وارد عرصه هنر شدم و فعالیت خود را بسط و گسترش دادم؛ در حال حاضر مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مربی گری و هدایت بیش از 20 گروه استان را برعهده دارم.
جمشیدی به اهداف خود جهت انتخاب مسجد به عنوان پایگاه هنری اشاره کرد و یادآور شد: از دوران کودکی دوستدار مسجد بوده و هستم؛ مسجد به من هویت بخشید و چراغ راهی برای ادامه مسیر من شد.
وی با بیان اینکه مسجد نهال خودباوری، خلاقیت و روحیه هنری را در وجود خود تقویت کرد، ابراز کرد: مسجد محیطی سالم، مملو از آرامش روحی و به دور از هرگونه تشویش ذهنی بوده و می توان جسم و روح را در آن پرورش داد.
مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین دلیل بنده مسجد را جهت پیشبرد اهداف و همچنین ارائه کار هنری خود انتخاب و همیشه از انتخاب چنین مکانی به خود می‌بالم و سجده شکر به جای می‌آورم.
جمشیدی به آغاز فعالیت خود در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و افزود: چون کار و فعالیت بنده هنری بوده از همان ابتدای کار با کانون های فرهنگی هنری مساجد ارتباطی تنگاتنگ و مستمر داشتیم و در حال حاضر نیز این ارتباط وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد بستر امن و مناسبی جهت اشاعه کار هنری است، یادآور شد: زیرساخت‌های مناسب کانون‌ها و نیز توجه ویژه‌ای که ستاد عالی مساجد کشور به امور هنری دارد باعث شد فعالیتمان را تحت عنوان کانون فرهنگی هنری مساجد ادامه دهیم که الحمدالله تاکنون موفق بوده‌ایم.
مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد به تاثیر نقش مسجد در پیشرفت کار و فعالیت خود اشاره کرد و با بیان اینکه حضور در مسجد و فعالیت در این مکان مقدس قبل از هر کاری توفیق می خواهد، افزود: همین که آدمی در این مکان قرار گیرد، قطعا دستی از غیب امور و فعالیت‌ها را به جلو خواهد برد.
جمشیدی ادامه داد: بعد از اینکه گروه خود را به سمت و سوی مسجد جامع صاحب‌الزمان(عج) یاسوج بردم فعالیت رسمی آغاز و با عنایت خداوند متعال فعالیت‌های گروه رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل پیدا کرد و نیز موفقیت‌های گروه هم چند برابر شد.
وی تصریح کرد: کار تاجایی پیش رفت که توانستیم خانه فرهنگ و هنر و نیز خانه سرود کانون‌های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد را راه‌اندازی و نیروهای متعهد و مذهبی را جذب مسجد کنیم.
مسئول خانه سرود کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تا پیش از حضور در فضای مسجد تنها یک گروه 15 نفره بودیم اما در حال حاضر، این یک گروه به پنج گروه 20 نفره در رده‌های سنی متفاوت رسیده که مشغول به فعالیت دینی و هنری هستند.
جمشیدی یادآور شد: از زمان آغاز فعالیت در مسجد توانستیم به طور میانگین هر ساله بین 15 تا 20 نفر را در سنین مختلف جذب کنیم که در مجموع طی پنج سال اخیر، تعداد آنها به بیش از 300 نفر می‌رسد.

captcha