ثبت‌نام 3 هزار لرستانی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3684607
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

ثبت‌نام 3 هزار لرستانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان، با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، تا ششم بهمن‌ماه، گفت: تاکنون نزدیک به سه هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام  3 هزار لرستانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

منصور احمدی، مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور و به طبع آن در استان لرستان، اسفندماه سال جاری، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام در این آزمون قرآنی هم‌زمان با سراسر کشور از ١٨ آذرماه آغاز شده و طی دو مرحله تا 6 بهمن ماه تمدید شده، عنوان کرد: این دوره از آزمون در چهار بخش و ٢٤ رشته برگزار می‌شود.
مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به اشاره به این‌که تاکنون 2973 قرآن‌آموز از سراسر استان، جهت شرکت در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به ادغام دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و مؤسسات مردمی ـ قرآنی در استان و تشکیل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در استان و همکاری تنگاتنگ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان در زمینه فعالیت‌های قرآنی، از این ظرفیت در کیفیت‌بخشی به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌کریم در استان، استفاده خواهیم کرد.
احمدی با اشاره به برگزاری این دوره از آزمون، مشابه دوره‌های قبل، به‌صورت کتبی و شفاهی، افزود: این آزمون در بخش‌های حفظ قرآن‌کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن و در ٢٤ رشته برگزار می‌شود.
مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، با اشاره به برگزاری آزمون انس با قرآن‌کریم به‌صورت الکترونیکی، در تاریخ ١٢ اسفندماه، افزود: آزمون شفاهی حفظ ویژه دانش‌آموزان تا پایان مقطع ابتدایی در بازه زمانی ١٢ لغایت ١٧ اسفندماه سال‌جاری، در سطح استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت حدود یک‌صد مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در سطح استان، تأکید کرد: مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان و بقاع متبرکه استان، درحال انجام ثبت‌نام از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون هستن.د

 

captcha