ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) گردشگری مذهبی را رونق می‌دهد
کد خبر: 3684608
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
معاون عمرانی استاندار قزوین:

ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) گردشگری مذهبی را رونق می‌دهد

گروه اجتماعی: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) قزوین بدون شک بخش مهمی از نیازهای فرهنگی و معنوی شهروندان قزوینی را رفع می‌کند و همچنین به رونق گردشگری مذهبی در استان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین، در جلسه ستاد ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) قزوین اظهار کرد: دستگاه‌های متولی اجرای این پروژه شامل ادارات کل اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و شهرداری باید تعهدات خود را نسبت به این طرح فرهنگی و عمرانی اجرا کنند.
وی اظهار کرد: اجرای این طرح بدون شک بخش مهمی از نیازهای فرهنگی و معنوی شهروندان قزوینی را رفع می‌کند و همچنین به رونق گردشگری مذهبی در استان کمک می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی و فرهنگی استان است که باید در اجرا و تکمیل آن شتاب داده شود.
فرخزاد با اشاره به اینکه ساخت زائرسرا، درمانگاه و پارکینگ در این طرح گنجانده‌شده، گفت: اجرای این طرح باید مطابق با زمان‌بندی و مرحله‌به‌مرحله جلو برود.
وی با بیان اینکه این طرح به حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: مقاوم‌سازی بقعه امامزاده حسین(ع) نیز در اجرای این طرح بسیار مهم است و باید موردتوجه قرار بگیرد.
این مسئول با بیان اینکه تأخیر در اجرای این طرح هزینه‌های دستگاه‌های متولی را بالا می‌برد، گفت: 134 پلاک مسکونی از 230 بلاک برای این طرح تملک شده است.
فرخزاد یادآور شد: بیش از 50 درصد زمین‌های اطراف امامزاده حسین(ع) برای اجرای این طرح تملک شده‌اند و باید به تملک باقی زمین‌های موردنظر نیز شتاب داده شود.

captcha