آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در استان یزد
کد خبر: 3684620
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در استان یزد

گروه حوزه علمیه: معاون آموزش مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران استان یزد از آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران از امروز سوم بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) در تمامی مقاطع خبر داد.

فاطمه نظیر، معاون آموزش مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصيلي 98-97 اظهار کرد: پذیرش حوزه های علمیه خواهران از امروز سوم بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم،عالمه غیر معلمه، حضرت زینب کبری (س) در تمامی مقاطع تا 30 بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: داوطلبان می توانند جهت شرکت در دوره‌های مختلف تحصیلی در حوزه‌های علمیه خواهران به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir و یا مدارس علمیه استان مراجعه کرده و تمام مراحل ثبت نام خود را از همان محل انجام دهند.

نظیر همچنین از پذیرش افراد غیر ایرانی در مدارس مقطع عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خبر داد و افزود: افراد غیرایرانی با داشتن کارت اقامت یا گذرنامه می توانند در مدارس علمیه خواهران ثبت نام نمایند.

وی گفت: پذیرش داوطلبان متقاضی ورود به مقطع عمومی(سطح 2) بدون آزمون کتبی و بر اساس شرط معدل و سوابق تحصیلی و همچنین مصاحبه اخلاقی صورت می‌پذیرد.

نظیر شیوه‌های تحصیل در این سطح را به دو صورت حضوری تمام وقت و پاره وقت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ثبت نام مقطع عمومی سطح دو برای دو گروه دارنده مدرک دیپلم و سیکل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای تحصیل در سطح دو حوزه خواهران داشتن حداکثر 35سال برای دارندگان دیپلم و حداکثر 18 سال برای مدرک سیکل یکی از شرایط آن است و دارندگان مدارک بالاتر سنوات تحصیلی آنها به 35 سال اضافه می‌شود و در شیوه تحصیلی پاره وقت محدودیت سنی وجود ندارد.

معاون آموزش مدیریت استانی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به ثبت نام در سطح سه مدارس علمیه خواهران نیز گفت: افرادی که سطح دو را گذرانده باشند و یا سطح دو را تا شهریورماه تمام کرده باشند و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق، شهید مطهری، المصطفی العالمیه نیز می توانند در سطح سه ثبت نام نمایند.

captcha