برپایی کارگاه‌های گردشگری حلال/ اجرای مراسم آیینی
کد خبر: 3684630
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

برپایی کارگاه‌های گردشگری حلال/ اجرای مراسم آیینی

گروه جامعه: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از برگزاری کارگاه‌های گردشگری حلال و اجرای مراسم‌های آیینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته امروز سوم بهمن ماه، با حضور ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، نمایندگان‌ مجلس و سفرای کشورهای خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و یکی از عوامل مهمی که می‌توانند برآیند توسعه اقتصادی را بر پایه اقتصاد مقاومتی سرعت بخشد را توجه به پتانسیل‌های کشور در برخورداری از ظرفیت‌های میراثی طبیعی و صنایع دستی دانست و گفت: باید به موقع و به هنگام با برجسته‌سازی و معرفی آن از استعدادها و قابلیت‌های موجود کشور در راستای شکوفایی اقتصاد ملی و توسعه پایدار اقتصادی بهره جست. مهیا کردن این پتانسیل‌ها برای عرضه و بازدید همگان به گردشگری و گردشگر نیاز دارد و اقتصاد و شکوفایی و رونق آن در گرو توسعه صنعت گردشگری و زیرساخت‌های آن است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که در صنعت گردشگری از اهمیت بسزایی برخوردار است برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی محسوب می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه‌ها از جمله رویدادهایی هستند که به عنوان بخش مهمی در صنعت گردشگری می‌تواند ابزار قدرتمندی برای جذب گردشگران در فصل کم رونق سفر باشد و همچنین برای آگاهی بخشی درباره یک منطقه و ایجاد یک تصویر مناسب از یک مقصد، قابلیت ایجاد توازن در توزیع جغرافیایی و اصلی گردشگران را دارا است.

محب خدایی در ادامه افزود: این رویداد برای یک منطقه یا جامعه محلی این فرصت را فراهم می‌سازد تا تمایل خود را اثبات کنند، خود را معرفی کنند و غرور محلی را افزایش داده و رفاه اجتماعی و اقتصادی منطقه را ارتقا بخشد.

وی به اهمیت موضوع و ضرورت استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود کشور از جمله ایجاد هم افزایی در مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی و ازجمله استانداران، فرمانداران و شهرداران و فعالان کسب و کارهای زنجیره خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به عنوان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور در تقویم سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری داخلی در دستور کار خود قرار دادیم.

وی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه را با توجه به ویژگی‌های خاص و انعکاس ظرفیت‌های منحصر به فرد هر استان و منطقه، حمایت از فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری و بسترسازی برای معرفی مناسب اقدامات و دستاوردهای این بخش، بهره گیری از حمایت و مشارکت های مادی و معنوی سایر بخش ها و دستگاه ها و ایجاد فضای رقابتی میان فعالان و دست اندرکاران گردشگری با هدف بهبود و تقویت عرضه خدمات گردشگری و روند عرضه و تقاضا در این صنعت دانست.

محب خدایی با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری امسال در فضای ۴۱ هزار متر مربع سالن سرپوشیده و ۳۰۰۰ مترمربع فضای باز برپا شده است که به لحاظ مساحت نسبت به سال گذشته از رشد ۱۶ درصدی برخوردار بوده، گفت: در این دوره از نمایشگاه در بخش داخلی ۴۵۰ شرکت و در بخش بین المللی ۷۰ شرکت خارجی مشارکت دارند که بررسی میزان مشارکت در نمایشگاه در این دوره حاکی از روند روبه رو رشد آن در مقایسه با دهمین دوره است.

محب خدایی با بیان اینکه سه بخش گردشگری غذا، گردشگری و گردشگری کودک برای اولین بار است که در نمایشگاه بین المللی تهران برپا می‌شود، افزود: امسال شاهد استقرار در استیج مستقیم برای اجرای موسیقی سنتی و مراسم آیینی گروه های برتر کشور خواهیم بود.

وی برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، همچون گردشگری حلال، کارگاه‌های گردشگری ماجراجویانه، گردشگری خوراک ایرانی، گردشگری کودک، غذاهای گردشگری استان کرمان، جامعه هتلداران و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران و مهارت های ارتباطی در صنعت گردشگری را از دیگر بخش‌های جنبی نمایشگاه برشمرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پایان اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه بین المللی تهران علاوه بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و کمک به ترویج سفر زمینه ایجاد بازارهای و محصولات جدید گردشگری و نیز ارائه خدمات مناسب و رقابتی در فضای گردشگری را فراهم کند و پیشرفت این صنعت را بیش از پیش به دنبال داشته باشد.

captcha