اجرای 552 برنامه دهه فجر توسط سازمان تبلیغات خراسان شمالی
کد خبر: 3684682
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

اجرای 552 برنامه دهه فجر توسط سازمان تبلیغات خراسان شمالی

گروه معارف: مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت: 552 برنامه برای دهه فجر امسال پیش بینی شده و 200 روحانی در این ایام تبلیغات و اجرای برنامه در روستاها را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: در برنامه های تبلیغی توسط روحانیون طرح هجرت و مستقر، بیان احکام، تبیین مبانی انقلاب اسلامی و شخصیت شناسی امام در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: حضور مبلغین از حوزه علمیه قم و مشهد و دعوت از فرهیختگان برای سخنرانی در ایام الله دهه فجر از دیگر برنامه ها است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هدیه الهی بود و در حالی به پیروزی رسید که دو قدرت غرب و شرق در حال گسترش مبانی محو توحید بودند، خاطرنشان کرد: به قول شهی مطهری هر دو قدرت شوروی سابق و آمریکا به مانند قیچی به دنبال یک هدف یعنی توحید ستیزی بودند که انقلاب اسلامی ظهور کرد.
این مسئول انقلاب اسلامی را تحفه ای الهی توصیف کرد که به عنوان امید مستضعفان جهان امروز در حال گسترش است.
حجت الاسلام خادمی زندگی تجمل گرایی غربی ها را بردگی نوین و پیروی از شهوات دانست و افزود: انقلاب اسلامی دست جهان خواران را از این سزرمین کوتاه کرد و دست نظام سلطه را از دامن ملت های مظلوم به برکت انقلاب عقب راند.
وی در ادامه سخنان خود به عدم تحقق برخی از اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و توضیح داد: باید در همه زوایای اجتماعی نگاه بشریت همراه با تحقق عدالت باشد.
مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی در این زمینه پرهیز از هواخواهی و ساده زیستی را مهم دانست و تصریح کرد: آنچه می گوییم عامل به آن باشیم اما اگر تضادی در کار باشد، از مردم سلب اعتماد شده و با اخلاء اعتماد قدرت ملی دچار تزلزل می شود.
حجت الاسلام خادمی گفت: منشاء آسیب های امروز جامعه اسلامی توجه برخی خواص به روی آوردن زندگی های مادی و اشرافی گری است.
وی با بیان اینکه در نظام دینی مجریان نمی توانند اهل تجارت و معامله باشند، افزود: در نظام دینی از هر فردی در هر مقامی مفسده ای سر زد قابل پیگیری است و از این رو رسالت خبرنگاران و رسانه ها در رصد کردن اوضاع جامعه و مسئولین غیر قابل انکار است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بجنورد نیز در این نشست با بیان اینکه مسئولیت دو کمیته قرآنی و مساجد و تشکل های دینی دهه فجر بر عهده این نهاد است، اظهار کرد: هدف از فعالیت این کمیته ها، مردمی بودن برنامه ها و تبیین نقش مردم و مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ناصر هدایتی بهره گیری از توانمندی های مردمی به ویژه در روزهای دوزادهم و 22 بهمن ماه را از اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: در این ایام از ظرفیت هیئات مذهبی، بانوان انقلابی و کانون مداحان استفاده می شود و تلاش بر همکاری اقشار مختلف مردم در اجرای برنامه های دهه فجر است.
وی اضافه کرد: هزمان با مصادف شدن ایام فاطمیه با دهه فجر برنامه شب اول این دهه در محل مصلی امام خمینی بجنورد و برنامه شب دوم در امام زاده سید عباس موسی بن جعفر(ع) اجرا می شود.
حجت الاسلام هدایتی دیدار با خانواده شهداء، مداحان و ایثارگران، پیاده روی ویژه مداحان و مسئولین هیئات مذهبی، استقرار 40 روحانی در روستاها و شهرستان ها، جشن شکوفه های انقلاب با همکاری تشکل های قرآنی، اهدای قرآن به مناطق محروم، مسابقه مطبوعاتی، محفل انس با قرآنی کریم در حصار گرمه خان و چناران، مسابقه سوره فجر، طرح سبک زندگی قرآنی با محوریت زندگی امام راحل و غیره را از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده ذکر کرد.

captcha