انقلاب اسلامی ایران پدیده بزرگ تاریخ معاصر است
کد خبر: 3684686
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
سرپرست فرمانداری رودسر:

انقلاب اسلامی ایران پدیده بزرگ تاریخ معاصر است

گروه اجتماعی: وارسته انقلاب اسلامی ایران را پدیده بزرگ تاریخ معاصر دانست و گفت: دستگاه های اجرایی و فرهنگی با ایده پردازی و خلاقیت می توانند ارتباط دوسویه جوانان با انقلاب و دستاوردهای آن را برقرار نمایند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی وارسته، سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر امروز،سوم بهمن در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر، بقا و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران را متاثر از حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب دانست و گفت: به برکت وجود معمار کبیر انقلاب و حضور در صحنه ملت، انقلاب اسلامی به بار نشست و برای همیشه بساط نظام شاهنشاهی را فرو ریخت.

وی انقلاب اسلامی ایران را پدیده بزرگ تاریخ معاصر دانست و افزود: به همین علت است که انقلاب ما را در مقایسه با انقلاب های بزرگ دنیا قرار می دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به لحاظ اهمیت و جایگاهی که انقلاب ما دارد امروز توانسته در منطقه و دنیا تاثیر شگرفی بگذارد.

سرپرست فرمانداری رودسر به علل و عوامل شکل گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: مهم ترین اینها مبانی انقلابی منبعث شده از دین اسلام، رهبری دینی، فساد طبقه حاکمه، وابسته و غیر مردمی بودن حکومت، بی کفایتی رژیم پهلوی، نادیده گرفتن استقلال و هویت ملت ایران و خدامحوری، تکلیف محوری و قیام برای خدا بود.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی های مناسب برای برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر از سوی دستگاه ها و نهادهای شهرستان تاکید کرد و متذکر شد: همه مدیران باید در این زمینه حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وارسته دهه فجر را فرصت گرانبهایی برای بیان خدمات و دستاوردهای نظام ذکر و افزود: باید با برنامه ریزی های مناسب این خدمات را به مردم انتقال دهیم تا از این طریق روح نشاط آفرینی و امیدبخشی از خدمات نظام در مردم افزایش یابد.

وی از تعامل و گفتگو با نسل جوان سخن به میان آورد و تضریح کرد: آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی ارتباط مابین دانشجویان و دانش آموزان را با تعامل و برگزاری کرسی های آزاداندیشی و جشن های پیروزی انقلاب ایجاد و برگزار کنند.

سرپرست فرمانداری رودسر از اهمیت بقاع متبرکه سخن گفت و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های امور فرهنگی در کشور، بقاع متبرکه است و می توانیم با برقراری ارتباط چهره به چهره و برگزاری جشن های انقلاب که باید با برنامه های دیگر متفاوت باشد، از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

وارسته با تاکید بر اینکه برای ارتباط با نسل نو و جدید باید از زبان نو و جذابی استفاده کرد، افزود: زبان هنر زبان ماندگاری است و دستگاه های اجرایی و فرهنگی با ایده پردازی و خلاقیت در این امور می توانند ارتباط دوسویه جوانان با انقلاب و دستاوردهای آن را برقرار نمایند.

وی عنوان کرد: با تقویت و ترویج برنامه های فرهنگی و همچنین به مناسبت دهه فجر حتما برنامه های روستایی گسترش یابد چرا که در شهرها برنامه های خوبی طراحی و تدارک دیده می شود و غالبا از روستاها غافل می شویم که اگر تجمیع برنامه ها را در چند قالب با محوریت جشن انقلاب و با تاکید بر ایجاد جذابیت برای تاثیرگذاری بر نسل جوان و ارتباط دوسویه با آنان را داشته باشیم می توانیم موفقیت را لمس کنیم.

captcha