برپایی نماز نشانه بازگشت انسان به ذات مقدس الهی است
کد خبر: 3684690
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

برپایی نماز نشانه بازگشت انسان به ذات مقدس الهی است

گروه اجتماعی: فرماندار صومعه سرا برپایی نماز را نشانه بازگشت انسان به اصل خود و پیوند به ذات مقدس الهی دانست و بیان کرد: اگر انسان نتواند خدا را بشناسد و سر تعظیم فرود نیاورد هرگز رستگار نبوده و خسران دیده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی فتح الهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا روز گذشته، 2 بهمن در جلسه شورای اقامه نماز، با بیان اینکه انسان مخلوق عجیب و پیچیده ای است، اظهار کرد: ما اگر در جایی دانه سیبی بکاریم محصول نهایی همان سیب خواهد بود ولی انسان به گونه ای متفاوت و پیچیده است که هم می تواند با تقویت روح معنوی خود به درجه ای از کمال دست یابد که ملائک نیز به آن جایگاه حسرت می خورند و همین انسان می تواند با تنزل روح خود به پایین ترین درجات برسد.

وی با بیان اینکه وقتی به خلقت خدا می نگریم و عظمت خداوند را در خلق زمین و کهکشان ها می بینیم شگفت زده می شویم، گفت: انسان کوچکترین ذره در این عالم هستی است ولی گاهی چه مغرور بر روی زمین راه می رود و خود را بزرگ و بی نیاز از همه جا می داند.

فرماندار صومعه سرا برپایی نماز را نشانه بازگشت انسان به اصل خود و پیوند به ذات مقدس الهی دانست و بیان کرد: انسانی با این پیچیدگی و قدرت تفکر، اگر نتواند خدا را بشناسد و سر تعظیم فرود نیاورد هرگز رستگار نبوده و خسران دیده است.

رئیس شورای اقامه نماز شهرستان صومعه سرا فروتنی با خلق و دوری از تکبر و غرور را جز به خاک افتادن در برابر پروردگار عالم غیر ممکن تلقی کرد و یادآور شد: همه ارکان نماز یک درس برای انسان است و کسی که نماز به پا می دارد نباید در جامعه دچار بدرفتاری گردد چراکه دلسردی و دلزدگی در میان مردم را به دنبال خواهد آورد.

وی اجتناب از تندی و اجبار را در بحث نماز مهم خواند و تصریح کرد: ما باید با فرهنگ سازی، آموزش و به کارگیری عوامل انگیزشی در جامعه در پرورش فکر و تعالی روح دیگران موثر واقع شویم.

فتح الهی با استقبال از پیشنهادات و ارائه راهکارهای نوین اعضای این جلشه در جهت ترویج فرهنگ نماز، خاطرنشان کرد: راهکارهای پیشنهادی پس از تحلیل و ارزیابی توسط خرد جمعی، قطعی و اجرایی خواهند شد.

captcha