جاهلیت مدرن شخصیت زن را زیر خاک دفن می‌کند
کد خبر: 3684700
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

جاهلیت مدرن شخصیت زن را زیر خاک دفن می‌کند

گروه فرهنگی: نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در جاهلیت اولا، دختران را زنده به گور و جسم زن را زیر خاک پنهان می‌کردند، اما امروز در فرهنگ غرب و جاهلیت مدرن، علاوه بر جسم و جان، مقام و منزلت زن را زیر خاک دفن می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، لاله افتخاری، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز 3 بهمن‌ماه در اجلاسیه شهدای زن که در زاهدان برگزار شد، گفت: امروز، سالروز میلاد بزرگ‌بانویی است که نه تنها با تمام وجود از امام زمان خود حمایت و پرستاری کرد، بلکه از یادگاران قیام عاشورا نیز مراقبت و پیام این قیام بزرگ را به‌زیبایی منتقل کرد.
وی ادامه داد: مزدوران قلم به‌دست دربار یزید سعی داشتند تا قیام عاشورا را به گونه‌ای دیگر روایت کنند تا تاریخ تحریف شده و مردم از این جریان انسان‌ساز محروم باشند، اما دلاوری این بانو نگذاشت دشمن به مقاصد خود دست پیدا کند.
این همسر و فرزند شهید بیان کرد: اسلام واقعی زنی را که منفعل است، تأیید نمی‌کند، فرهنگ عاشورا زنی که فقط به جنسیت او توجه شود و وسیله طمع طمعکاران باشد تائید نمی‌کند، بلکه فرهنگ عاشورایی به دنبال زنی است که در بدترین شرایط تأثیرگذار و تاریخ‌ساز باشد.
وی افزود: در جاهلیت اولا، دختران را زنده به گور و جسم زن را زیر خاک پنهان می‌کردند، اما امروز در فرهنگ غرب و جاهلیت مدرن، علاوه بر جسم و جان، مقام و منزلت زن را زیر خاک دفن می‌کنند.
افتخاری با بیان اینکه اسلام با هر دو نوع جاهلیت گذشته و مدرن در تقابل است، ادامه داد: برای فرهنگی که بانوانی بزرگ همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) دارد، خجالت‌آور است که به دنبال الگوهای نیمه کاره غربی برود.
وی اظهار کرد: حضرت زینب(س) در مقابل همه ناملایمات و بی‌حرمتی‌های دشمن، هیچگاه منفعل نشد، بلکه محکم ایستاد و مراسم پایکوبی دشمن را به اولین مراسم عزاداری امام حسین(ع) تبدیل کرد.
این همسر و فرزند شهید بیان کرد: ما منتظر نمی‌نشینیم که سازمان ملل برای ما سند بنویسد و الگوی تربیتی معرفی کند، امت اسلام از وجود بانویی برخوردار است که بعد از ۱۴ قرن، بیش از ۲۰ میلیون را به دنبال خود می‌کشاند و به کربلا می‌رساند؛ ما باید رسالت زینبی خود را انجام دهیم و در معرفی چنین شخصیت‌هایی به جهان از پا ننشینیم.

captcha