وظیفه پرستار خطیر، مهم و با ارزش است
کد خبر: 3684713
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

وظیفه پرستار خطیر، مهم و با ارزش است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: پرستاران مجاهدان خاموشی هستند که شب و روز در کنار بیماران، باعاطفه و روح لطیف و برخوردهای عاطفی و انسانی در کاهش آلام و سختی‌های آن‌ها نقش کلیدی اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، صبح امروز آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان، همراه جمعی از روحانیون و مدیران حوزه های علمیه، به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب (س) در جمع پرستاران بیمارستان امام علی (ع) بجنورد حضور یافت و ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: انتخاب سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) به‌عنوان روز پرستار کار بسیار خوب و به‌جایی بود و بهتر از این مناسبت نمی‌توان نامی برای تجلیل و قدردانی از زحمات پرستاران پیدا کرد.

وی افزود: حضرت زینب (س) کسی است که در بحران به وجود آمده در عاشورا، بهترین شیوه را برای برون‌رفت از آن به اجرا گذاشت.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه پرستاران فرشتگان نجاتی هستند که حضورشان در کنار بیمار باعث آرامش روح و جان آن‌ها می‌شود، افزود: پرستاران باید کار خود را عبادت تلقی کنند، چراکه در حقیقت حفاظت کردن و پرستاری از بیماران رنگ عبودیت و بندگی خدا دارد.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: در روایت آمده است که خداوند در قیامت از بندگان سؤال می‌کند که چرا به عیادت من نیامدید؟ و بندگان می‌پرسند آیا خداوند مریض می‌شود، اما در جواب آن‌ها خداوند می‌فرماید: چرا به عیادت مریضان نرفتید؟

وی تأکید کرد: پرستاران همیشه و شبانه‌روز در کنار بیماران هستند و خدمت می‌کنند و یقیناً نزد خدا از اجر خوب و شایسته برخوردار خواهند بود.

captcha