نمایندگان مجلس برای احقاق حق مردم فریاد بزنند
کد خبر: 3684716
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

نمایندگان مجلس برای احقاق حق مردم فریاد بزنند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه نباید در این نظام شاهد برخی کم‌کاری‌ها در حوزه کمک به مردم به‌ویژه محرومان باشیم، گفت: انقلاب ما اسلامی است و با رویکرد کمک به مستضعفان و کم کردن فاصله طبقاتی به وجود آمده است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در دیدار مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان، اظهار داشت: امام صادق (ع) سه چیز را به‌عنوان اصول انسانی برای جامعه بیان کرده است که عبارت‌اند از عدالت، امنیت و معیشت و هر جامعه‌ای که از این سه اصل پیروی کند، جامعه‌ای پویا و شکوفا در همه حوزه‌ها خواهد بود.

وی افزود: انقلاب پیروز شد تا عقب‌ماندگان اقتصادی و آن‌هایی که از سوی رژیم پهلوی ضعیف نگه‌داشته شده بودند، بتوانند از معیشت و رفاه مناسب برخوردار شوند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اصل 44 برای این به تصویب رسید که بخش‌های خصوصی در تولیدات داخلی و رونق بازار کار و درآمد مردم سهیم باشند که متأسفانه این اصل تاکنون یا اجرا نشده است و یا به‌صورت ناقص اجراشده است.

آیت الله یعقوبی همچنین افزود: اقتصاد در کشور ما مریض است و مشکل دارد و هنوز بر روی ریل اصلی خود قرار نگرفته است؛ به گونه ای که هرروز مسؤولان آمارهای جدید و متفاوتی از رکود و یا تورم را اعلام می‌کنند؛ از این رو باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تری صورت بگیرد.

امام جمعه بجنورد تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب مشکلات کشور، به‌ویژه در حوزه اقتصاد را دیده و با توجه به نواقص موجود در اقتصاد، شعار اقتصاد مقاومتی را به مسؤولان و مردم اعلام کرده اند؛ به همین دلیل لازم است همه آحاد مردم، به‌ویژه مسؤولان کشور برای ارتقای اقتصاد مملکت کار و تلاش مضاعف داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: ما اقتصادمان نیاز به حرکت جهادی و انقلابی دارد و لازم است بخش‌های خصوصی فعال شوند و مسؤولان با اعتماد به مردم نسبت به شکوفاتر شدن اقتصاد جامعه همت کنند.

آیت الله یعقوبی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری هنوز چشم‌های ما به دروازه‌های خارجی است که این خسارت محض است و باید قبل از نگاه به بازارهای خارجی، تولید داخلی ارتقا پیدا کند.

وی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برای این تعیین شد که مردم روی پای خود بایستند و تولید داخلی شکوفا شود.

امام جمعه بجنورد افزود: دولتمردان در حوزه‌های اقتصادی هنوز با شعار پیش می‌روند؛ اما لازم است مسؤولان به‌صورت عملیاتی و میدانی و با حضور در بطن جامعه و اطلاع دقیق از جیب مردم و درآمد آن‌ها نسبت به ارائه آمارها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مردم باید در اقتصاد کشور شریک باشند و باید به آن‌ها امید بدهیم تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: دشمن به اقتصاد ما ضربه می‌زند و در برخی مواقع دوستان هم با برخی تصمیمات غیر کارشناسی خود به توطئه‌های دشمنان کمک می‌کنند و این مشکلی دیگر در حوزه‌های اقتصادی جامعه است.

وی اضافه کرد: تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌های خصوصی یک فاجعه است و باعث بی‌سروسامان شدن چندین خانواده می‌شود و اعتراضات مردمی را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در اعتراضات باید تحلیل اقتصادی هم کرد و تنها نباید به تحلیل‌های سیاسی پرداخته شود، خاطرنشان کرد: سهام عدالت، سهمی است که مردم جامعه بر اساس آن امید به آینده خود را ترسیم می‌کنند و باید نگاه به آینده درآمد خود را پیش‌بینی می‌کنند.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: سروصداهایی که اخیراً در خصوص سهام عدالت از سوی دولت ایجاد شده؛ آن‌گونه که بایدوشاید نتوانست مشکلات این حوزه را حل کند.

 

وی در پایان گفت: سهام عدالت سوپاپ اطمینان جامعه است و نباید مسؤولان جلوی آن را ببندند.

captcha