حضرت زینب (س) درس ادب را در مکتب امامت آموخت
کد خبر: 3684741
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

حضرت زینب (س) درس ادب را در مکتب امامت آموخت

گروه اجتماعی: مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه دهگلان گفت: زینب کبری ‏علیها السلام شخصیت شایسته ‏ای بود که درس ادب را در مکتب امامت آموخته بود و سیره و سخن پدر و مادر خود را از اعماق وجود خود پذیرفته بود.

حجت الاسلام منتشلو، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه دهگلان درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی ایشان اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها آیینه تمام نمای بینش و بصیرت بود.
وی افزود: حضرت زینب(س) در پاسداری از عفت و عصمت، سرآمد زنان و دختران روزگار بود و با الهام از پیام آسمانی قرآن و طبق آموزه‌‏های مادرش، فاطمه زهراعلیها السلام، حجاب و عفت را مانند گوهری ارزشمند برای یک زن مسلمان می‏دانست.
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه دهگلان بیان کرد: این بانوی اسلام بر این باور بود که زن هنگامی به خدای خود نزدیک‏تر است که خود را از معرض دید مردان بیگانه حفظ کند.
حجت الاسلام منتشلو بیان کرد: زینب کبری ‏علیها السلام شخصیت شایسته ‏ای بود که درس ادب را در مکتب امامت آموخته بود و سیره و سخن پدر و مادر خود را از اعماق وجود خود پذیرفته بود.
وی اعلام کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در گفتار و رفتار، صمیمی، مهربان، صادق و مؤدب بود به گونه‌ای که زنان بسیاری در نخستین برخورد، شیفته شیوه و مجذوب اخلاق روح‌پرور او می‌شدند.
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه دهگلان یادآور شد: عقیله بنی‌هاشم با بینش و بصیرت سرشارخودالگویی ماندگار از شخصیت عظیم خویش به یادگار گذارد و معیارهای حرکت ارزشی و ضدارزشی را برای همیشه ترسیم کرد.

captcha