ارسال بيش از 2 هزار اثر به جايزه جهاني كتاب سال
کد خبر: 3684747
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

ارسال بيش از 2 هزار اثر به جايزه جهاني كتاب سال

گروه ادب: دبیر بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال از ارسال بیش از ۲ هزار عنوان کتاب به این دوره از جایزه جهانی کتاب سال خبر داد.

ارسال بيش از 2 هزار اثر به جايزه جهاني كتاب سال
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومي موسسه خانه كتاب، دبير بيست و پنجمين دوره جايزه جهاني كتاب سال با اشاره به نحوه گردآوري آثار گفت: ما اين مجموعه آثار را با رجوع به كتابخانه هاي ملي كشورهاي مختلف، نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اين كشورها و از طريق اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌‌‌ها و پژوهشگران آزاد به دست آورده‌ايم.
وي گفت: كتاب‌هاي ارسالي به بيست و پنجمين دوره جايزه جهاني كتاب سال در حوزه‌هاي مختلف فقه اسلامي، ادبيات فارسي، تاريخ دين، معماري و هنر، تاريخ و جغرافيا و جامعه‌شناسي، فلسفه، علوم و فنون، گفت وگوهاي اسلام و مسيحيت و مطالعات اسلامي و... هستند.
حيدري با بيان اينكه آثار ارسالي به جايزه جهاني كتاب سال به زبان‌هاي انگليسي، فرانسه، عربي، چيني و آلماني بودند، گفت: عمده اين آثار از كشورهاي آلمان، آمريكا، انگلستان، فرانسه، برخي از كشورهاي عربي، چين، صربستان، روسيه، ايتاليا، آذربايجان، اسپانيا، ارمنستان و تركيه به اين دوره از جايزه جهاني كتاب سال ارسال شده اند.
حيدري با بيان اينكه آثار ارسالي در حوزه‎هاي مطالعات اسلامي و ايراني بررسي شد، گفت: پس از گزينش اوليه حدودا ۱۵۰اثر توسط حدود ۶۰ داور داخلي و خارجي ارزيابي شد و در نهايت از اين تعداد ۳۰ اثر به مرحله پاياني بيست و پنجمين دوره جايزه جهاني كتاب سال راه پيدا كردند.
دبير بيست و پنجمين دوره جايزه جهاني كتاب سال عنوان كرد: در اين دوره از جايزه جهاني كتاب سال ۱۰ اثر برگزيده انتخاب شده است. اختتاميه اين دوره از جايزه جهاني كتاب سال در بهمن‌ماه سال جاری برگزار مي‌شود و از برگزيدگان تقدير به عمل خواهد آمد.

captcha