پرتره‌ سردار سلیمانی در ایلام رونمایی شد
کد خبر: 3684749
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

پرتره‌ سردار سلیمانی در ایلام رونمایی شد

گروه فرهنگی: پرتره‌ امیر مدافع حرم سردار قاسم سلیمانی در ایلام رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام امروز سه‌شنبه سوم بهمن همزمان با ولادت حضرت زینب(س) از پرتره‌ امیر مدافع حرم، سردار قاسم سلیمانی از جدیدترین آثار «صادق اکبری» رونمایی شد.
صادق اکبری پدیدآورنده‌ی این اثر فاخر اظهار کرد: این اثر کاری مفهومی است که سعی شده در آن وعده‌ای که سردار سلیمانی به نمایندگی از همه‌ی رزمندگان جبهه‌ی مقاومت داده است، نشان دهد .
وی تصریح کرد: در این اثر سعی شده است با یک شیوه مینی‌مالیستی و با سادگی و اختصار در اشکال هندسی مفهوم پاکسازی حرم بانو زینب کبری(س) از گروه‌های تکفیری به مخاطب منتقل شود .
صادق اکبری نقاش و پژوهشگر، فعالیت‌های هنری و فرهنگی اجتماعی خود را از دهه ۷۰ شروع کرد .
طراحی ده‌ها اثر گرافیکی در زمینه‌های مختلف نقاشی دیواری، شرکت در نمایشگاه‌های جمعی و انفرادی از او چهره‌ای صاحب‌نام ساخته است .
اکبری تحصیلات تکمیلی خود را در رشته علوم سیاسی با دفاع از رساله خود تحت عنوان وحدت سیاسی جهان اسلام به پایان رساند و در سال‌های اخیر عمده فعالیت خود را به نقاشی و تدریس آن اختصاص داده است .
در آثار این هنرمند که شالوده‌ی مفهومی دارند مفهوم و ایده اثر پررنگ‌تر از محصول نهایی است .
اکبری با وفاداری به قراردادهای تعریف شده اَشکال هندسی پیرامون؛ در حافظه بصری انسان با هارمونی همخوان طرح و رنگ، در خلق فضایی موسیقیایی و آرامش بخش، آثار خود را متمایز می‌کند .
دشوار ترین کاری که صادق اکبری عامدانه از آن عبور کرده و به مخاطب؛ سَر کلافی می‌دهد، که لایه‌های پنهان و آشکار و پیچیدگی‌های رایج در آفرینش‌های تجسمی را به سادگی دریابد. استقامت نقاش در موضع واگذاری آسان کشف و ادراک پیام آثاری که محصول جنبش درونی و بیرونی او در طی خلق مراحل اثر است، بستر مناسبی برای اشتیاق تماشای آثار او توسط مخاطبان است .
شیوه بیان بصری در آثار مفهومی صادق اکبری بیانی به شدت شخصی است و فضای آثار نقاشی وی را از هر شیوه هنری رایج فاصله داده است .
وضوح این تفاوت را می‌توان در برخی از آثار او مانند رویای صلح، انسانم‌آرزوست، در خلوت یار و نشانی می‌توان به روشنی دریافت .
آثاری که ضمن چیدمان مینی‌مالیستی عناصر غنی و پر محتواست، محتوایی که جذابیت آن تاکید بر خلق فضایی است که از تیررس نگاه و توجه انسان امروز دورمانده است .
captcha