استاندار همدان 50 درصد از هزینه کتب وصایای شهدا را متقبل شد
کد خبر: 3684775
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

استاندار همدان 50 درصد از هزینه کتب وصایای شهدا را متقبل شد

گروه فرهنگی: استاندار همدان در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان 50 درصد از هزینه چاپ 14 کتاب وصیت نامه شهدا را از منابع استانی متقبل شد

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان،محمدناصر نیکبخت،استاندار همدان امروز در شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تاریخ را تغییر داد اظهار کرد: این انقلاب الگوی تمام دنیا شد و شهدای ما نقش اساسی و ارزشمندی در وقوع انقلاب اسلامی ایفا کردند و پس از آن هم برای دستیابی به قله های رفیع، اقدامات شایان توجهی داشتند.
محمدناصر نیکبخت تبیین کرد: استان همدان در موضوع ایثار و شهادت در راستای حفاظت از دین و ایجاد و حفظ انقلاب نقش مؤثری داشته است و خوشبختانه شاهد آن هستیم که همه اصول انقلاب در همدان تعریف می شود.
وی با بیان اینکه ۳درصد از شهدای کشور و همچنین جانبازان کشور در این استان قرار دارد گفت: این درحالی است که جمعیت استان حدود یک و نیم درصد جمعیت کشور است اما همدان تا جایی در زمینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت پیشرو بوده که در تقریظ کتبی که برای رزمندگان و برگزیدگان تحریر شده مقام معظم رهبری این افتخار را برای نویسندگان و ایثارگران همدان منظور کردند.


استان همدان همه خدمات خود را با پیوست به جامعه ایثارگر تعریف می‌کند
استاندار همدان با اشاره به خدمات صورت گرفته در جهت رفاه خانواده های شاهد و ایثارگر یادآور شد: در مقابل شهدا چنین حسی ندارم که کاری برای آنها انجام داده ایم چراکه شهدا و ایثارگران بودند که به ما درس فداکاری و رشادت داده اند و خوشبختانه استان همدان این لیاقت و شایستگی را دارد که همه خدمات خود را به نوعی با پیوست به جامعه ایثارگر تعریف کند.
وی بیان کرد: برقراری اردوهای راهیان نور که یکی از محورهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است با این هدف انجام می شود که دانش آموزان و دانشجویان بدانند قبل از او در این جامعه چه کرده اند و این روحیه و اندیشه در نسل های جدید هم بارور شود.
نیکبخت افزود: با توجه به توان اعتباری استان هیچ کوتاهی و کم توجهی به خانواده های ایثارگر و شهید نخواهیم داشت اما باید برای بنیاد شهید و جامعه ایثارگر بیشتر برنامه‌ریزی کرد و توان بیشتری مصرف شود به عنوان مثال ما برای اشتغال فرزندان شهدا تلاش کردیم اما باید تلاش بیشتری بکنیم تا فرزند شهیدی بیکار یا مانده از تحصیل نداشته باشیم.
استاندار همدان در این جلسه 50 درصد از هزینه چاپ 14 کتاب وصیت نامه شهدا را از منابع استانی متقبل شد.
سهم استان همدان از جامعه شهید و ایثارگری کشور مجموعا 6درصد است
ناصر عارف مدیرکل امور شاهد و ایثارگر استان همدان در این جلسه با اشاره به وجود 225هزار و 851 شهید در کل کشور اظهار کرد: از این تعداد 8 هزار نفر یعنی حدود 3درصد شهدای کشور سهم استان است و همچنین به همین میزان یعنی حدود 3 درصد از جمعیت جانبازان (جامعه ایثارگری) کشور در استان همدان قرار دارند.
عارف خاطرنشان کرد: 937 نفر آزاده معادل 2 درصد جمعیت آزادگان کشور در استان همدان زندگی می کنند و بیش از ۱۵ هزار جانباز در قید حیات نیز در این استان به سر می برند که حدود ۶۰ درصد آنها تحت پوشش بیمه مکمل بنیاد ایثارگران قرار دارند.
وی ضمن تأکید بر این امر که استان همدان استانی مذهبی و ولایتمدار است گفت: مردم این استان نقش بسزایی در دوران شکوهمند اسلامی داشته اند در حال حاضر هم سالانه حدود۵۰۰ یادواره شهدا به صورت مردمی و خودجوش در طی سال برگزار می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به عملکرد کمیته فرهنگ و شهادت استان همدان افزود: این کمیته سالانه ۶ جلسه برگزار می کند و جمعی از جانبازان و ایثارگران در مجموعه پیام آوران ایثار به تبیین ارزش ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه در استان همدان ساماندهی گلزار شهدا از اولیت‌های بنیاد شهید بوده است گفت: حدود ۶۹۳ گلزار شهید در مجموع شهرها و روستاهای استان داریم و طی چند سال اخیر روز بیست و دوم اسفندماه را به نام روز شهید پاس داشته ایم.
عارف به بهره برداری از مجتمع فرهنگی ورزشی ایثارگران همدان اشاره و بیان کرد: در راستای خدمت رسانی به خانواده های شهدا 400 نفر از والدین و همسران شهدا طی ۹ماه گذشته به اردوهای زیارتی اعزام شده اند و حدود صد میلیون هم کمک هزینه سفر مشهد دریافت کردیم.
وی افزود: طرح سپاس که از فرمایشات مقام معظم رهبری گرفته شده برای قدردانی از همسران و خانواده ایثارگران در استان همدان به خوبی اجرا می شود و تاکنون بازدید ۴۷۴۴ نفر از مدیران از خانواده های شهدا در راستای این طرح انجام شده است.

 

captcha