کازابلانکا؛ میزبان پنجمین جشنواره تجوید قرآن
کد خبر: 3684919
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

کازابلانکا؛ میزبان پنجمین جشنواره تجوید قرآن

گروه بین‌الملل: پنجمین جشنواره «تجوید قرآن» مراکش با حضور 400 شرکت‌کننده و به همت انجمن ارتباطات و توسعه اجتماعی «بادره» این کشور، از فردا (5 بهمن‌ماه) در کازابلانکا آغاز می‌شود.

رقابت 400 متسابق در جشنواره «تجویدقرآن» مراکشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن؛ در این دوره از جشنواره، 400 شرکت‌کننده از شهرهای مختلف مراکش و شماری از شهروندان عرب مقیم در این کشور در دو بخش بانوان و آقایان حضور خواهند داشت.

شرکت‌کنندگان به مدت چهار روز در دو بخش مبتدی و حرفه‌ای و در گروه‌های سنی مختلف در شهر «کازابلانکا» به رقابت می‌پردازند.

هیئت داوران این جشنواره متشکل از اساتید متخصص در قرائت قرآن و برخی از اساتید مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن است.

انجمن ارتباطات و توسعه اجتماعی «بادره» مراکش به صورت مستقل و بدون حمایت هیچ یک از نهادهای خصوصی و دولتی اقدام به برگزاری این جشنواره می‌کند.

در پایان به 12 نفر برتر در بخش بانوان و آقایان جوایزی اهدا خواهد شد که به یکی از نفرات برتر به قید قرعه سفر عمره تعلق می‌گیرد.

همچنین در این دوره از جشنواره، برای مسن‌ترین و خردسال‌ترین شرکت‌کننده نیز جایزه‌ای اختصاص داده شده و از حسناء خولالی، بانوی قاری برجسته مراکشی که دارنده چندین مقام ملی و بین‌المللی در حوزه تجوید قرآن است، تجلیل خواهد شد.

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تجوید قرآن مراکش در مرکز فرهنگی جدید منطقه «عین الشق» شهر کازابلانکا برگزار خواهد شد.

این جشنواره طی چهار دوره گذشته با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد، اما امسال تنها محدود به شرکت‌کنندگانی از کشور مراکش و شهروندان عرب مقیم این کشور شده است/.

captcha