همایش «بازار حلال ژاپن و جنوب شرق آسیا» در توکیو
کد خبر: 3685140
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
با حضور ایران برگزار شد؛

همایش «بازار حلال ژاپن و جنوب شرق آسیا» در توکیو

گروه بین‌الملل: همایش «حلال، جریان و موقعیت بازار غذای حلال در ژاپن و آسیای جنوب شرقی» با حضور حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن برگزار شد.

همایش «بازار حلال در  ژاپن و جنوب شرق آسیا» در توکیوبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ همایش «حلال، جریان و موقعیت بازار غذای حلال در ژاپن و آسیای جنوب شرقی»، اول بهمن‌ماه با حضور و سخنرانی حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و برخی از فعالان حوزه‌های اقتصادی ژاپن و کشورهای منطقه به همت دانشگاه کشاورزی توکیو در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

کاتسومی تاکانو، از مسئولان فرهنگی ژاپن در سخنانی در خصوص اهمیت همایش و توجه به بازار محصولات غذایی در منطقه اشاره کرد.

در ادمه نیز، خانم آکی یوشی تاتسوسه، قائم‌مقام رئیس معاونت غذایی سازمان توسعه تجارت خارجی (jetro) به بیان شرایط و وضعیت موجود محصولات مواد غذایی در منطقه و بازار و جایگاه ژاپن در مبادلات تجاری مرتبط با این موضوع به ویژه در کشورهای اندونزی، مالزی، عربستان و امارات پرداخت.

دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان هم در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و سوابق همکاری‌ها و تبادلات تاریخی با ژاپن گفت: ایران در ارتباط با تولید، واردات و صادرات محصولات حلال ظرفیت ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به مراودات دو جانبه در حوزه‌های مختلف به ویژه در ارتباط با موضوعات فرهنگی که بسترساز شناخت هرچه بیشتر دو ملت از یکدیگر است، می‌توان همكاری‌ها را توسعه داد.

دیوسالار در پایان اظهار امیدواری کرد توجه بیشتری به بهره‌برداری از ظرفیت بازار حلال برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از این بازار فراهم شود/.

captcha