نامه جمعی از اساتید حوزه به رئیس حوزه‌های علمیه کشور
کد خبر: 3685292
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

نامه جمعی از اساتید حوزه به رئیس حوزه‌های علمیه کشور

گروه معارف: جمعی از علمای حوزه علمیه خراسان نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جمعی از علمای حوزه علمیه خراسان نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه کشور ارسال کرده‌اند.

متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارک آيت‌الله اعرافي
مدير محترم حوزه‌های علمیه و رئیس جامعة المصطفی العالمية
سلام علیکم
با احترام؛ حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ منشا بر کات زیادی در هدایت انسان‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌های به‌دست‌آمده در راستای این هدف بوده‌اند. دین اسلام که به تعبیر قرآن کریم دین حق(هو الذي أرسل رسوله بالهدی و دین الحق ليظهر على الدين كله ولو كره المشرکون) و برای تمام بشر بوده است(إن هو إلا ذكر للعالمين)، این ظرفیت را دارد که دل‌های تشنه معارف دینی انسان‌ها به ویژه جوانان را به خود جلب کند(فإن الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا).
در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با همت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(قدس سره) و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای(مد ظله العالی) و تلاش علمی مراجع عظام، فضلا و اساتید و مسئولان محترم حوزه‌های علميه قم، نجف و مشهد، گام‌های بسیار بلندی در این زمینه برداشته شده که بازگو کردن آن‌ها فرصت بسیاری را می‌طلبد.
امروز در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تلاش آشکار و همه جانبه استکبار جهانی در ایجاد موج اسلام هراسی که بیانگر شکست تئوری و عملی آنان است، پس از افول قدرت پوشالی داعش و به بن بست رسیدن این تفکر در جنبه‌های سیاسی و سرزمینی و فروکش کردن سراب تفکر سلفی و تکفیری، و نظر به لزوم نقد صریح عقبه‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی آن، فرصت بی بدیلی در اختیار حوزه‌های علمیه و جامعة المصطفی در سراسر عالم به ویژه در دنیای اسلام قرار گرفته که از یک سو در گستره وسیع بین‌الملل، زمینه را برای عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و تعامل با جهان بر اساس منطق عزت و حکمت فراهم ساخته و از سوی دیگر در گستره جهان اسلام، بستر ترویج معارف اسلام ناب، حقايق مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، ارزش‌های والای انقلاب اسلامی همچون ایثار و از خود گذشتگی، جهاد و شهادت را با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع و رعایت ظرافت، دقت و سرعت به آحاد انسان‌ها به‌ویژه در دنیای اسلام و على الخصوص جوانان مهیا نموده است.

اینک ما جمعی از اساتید جامعة المصطفی و حوزه‌علمیه مشهد مقدس پس از درک شرایط موجود به منظور رفع دغدغه اندیشمندان دینی و فرهنگی، آمادگی خود را برای ارائه پیشنهادات و راهکارها، اعلام نموده و از حضرت عالی که خود در این زمینه دارای دغدغه و تجربه گران سنگ هستید، تقاضا داریم ضمن راهنمایی، فرصت را برای بسیج نخبگان و حمایت نهادینه شده از برنامه های مختلف فراهم فرمایید.

و السلام علیکم و رحمة الله

نامه جمعی از اساتید حوزه به رئیس حوزه‌های علمیه کشور نامه جمعی از اساتید حوزه به رئیس حوزه‌های علمیه کشور

captcha