آغاز طرح حفظ موضوعی قرآن در کرسی های نفحات +صوت و عکس
کد خبر: 3685404
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

آغاز طرح حفظ موضوعی قرآن در کرسی های نفحات +صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی های تلاوت نفحات القرآن در کنار اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان در مسجد, توزیع جزوات تدبر و تفسیر آیات, طرح جدید حفظ موضوعی قرآن آغاز کرد.

آغاز طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در کرسی های نفحات القرآن+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از فروردین 1395 به صورت آتش به اختیار آغاز شده است و در این هفته به مجلس صد و نود و چهارم خود رسید.

صد و هشتاد و نهمین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت حبیب صداقت قاری و مدرس قرآن 30 دی ماه در مسجد النبی(ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران با اهدای ثواب تلاوت به جان باختگان حادثه سانچی برگزار شد. همچنین صد و نودمین کرسی تفحات القرآن یکشنبه 1 بهمن ماه با تلاوت محمد موسی زاده از قاریان ممتاز کشورمان در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد.

آغاز طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در کرسی های نفحات القرآن+صوت و عکس

صد و نود و یکمین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت محمدمهدی بختیاری قاری ممتاز کشورمان ماه در مسجدجامع رسول اکرم(ص) واقع در تهرانسر، چهارراه صدف با اهدای ثواب تلاوت به جان باختگان حادثه سانچی برگزار شد. همچنین صد و نود و دومین کرسی تفحات القرآن دوشنبه 2 بهمن ماه با تلاوت امیرعلی یادگاری، قاری نوجوان و بیان نکات تفسیری آیات توسط حاج محمود نوروزی، حافظ بین المللی کشورمان در مسجد خلیل الله واقع در نارمک، خیابان شهید مدنی برگزار همچنین در این کرسی تلاوت به جوانان حاضر در مسجد جوایزی اهدا شد.

صد و نود و سومین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی کشورمان 4 بهمن ماه در مسجد المهدی(عج) واقع در میدان المپیک با اهدای ثواب تلاوت به جان باختگان کشتی سانچی برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت به همه کودکان حاضر در مسجد جوایزی اهدا و از طرح حفظ موضوعی قرآن کریم رونمایی شد و اسامی داوطلبان جهت شرکت در طرح حفظ موضوعی نوشته و کتابچه حفظ موضوعی به آنها اهدا شد. در پایان هرفصل، به نفراتی که بیشترین پیشرفت را در طول فصل داشته باشند، یک کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا می‌شود.

آغاز طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در کرسی های نفحات القرآن+صوت و عکس

ابوالقاسمی قبل از تلاوت آیاتی از سوره مبارکه یس دقایقی درباره اهمیت تلاوت قرآن کریم و برابری آن با اقامه نماز صحبت کرد و گفت: متاسفانه، ما آنقدر برخی جملات صحیح را سرجای خود استفاده نکردیم که مردممان از قرآن کریم بسیار فاصله گرفتند و امروز، این فاصله به حدی شده است که دغدغه رهبر معظم انقلاب، برپایی جلسات قرآن، فقط صرف تلاوت قرآن است، چرا که همین لفظ قرآن تاثیرگذار است.

همچنین در پایان این هفته، صد و نود و چهارمین کرسی تلاوت نفحات القرآن پنجشنبه 5 بهمن ماه با تلاوت صادق بهشتی، قاری ممتاز کشورمان در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان کمیل، نبش خیابان خوش برگزار شد.

در این کرسی ها برگه های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع میگردد. همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا میشود.
همچنین از این هفته طرح حفظ موضوعی، ویژه جوانان و نوجوانان مساجد برگزار گشت. بدین صورت که دفترچه های حفظ موضوعی بین داوطلبان توزیع می‌گردد و سپس بصورت هفتگی از میزان پیشرفتشان سوال می‌شود. سپس در پایان هرفصل به نفرات برتر کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز نفیس دیگر تقدیم می‌گردد.
همچنین پخش زنده کرسی‌ها از طریق نرم افزار اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ که قرآن دوستان می‌توانند با مراجعه به این دو برنامه به صورت زنده از نفحات و نغمات آیات الهی بهره مند شوند.

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت ها و گزارش تصویری این کرسی ها ارائه می‌شود.

احمد ابوالقاسمی

کد

 حبیب صداقت

کد
محمود نوروزی
کد
محمدمهدی بختیاری
کد
محمد موسی زاده
کد
مطالب مرتبط
captcha