امروز کشور نیازمند آرامش و امیدآفرینی است/ دهه فجر را دهه تدبر قرار دهیم
کد خبر: 3685484
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
حجت الاسلام نکونام:

امروز کشور نیازمند آرامش و امیدآفرینی است/ دهه فجر را دهه تدبر قرار دهیم

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه به وضعیت کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب تأکید و عنوان کرد: باید دهه فجر را دهه تدبر قرار دهیم و مدبرانه، متفکرانه و اندیشمندانه امروز را با دوران طاغوت مقایسه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، امروز شش بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: این روزها کشور نیازمند آرامش و امیدآفرینی است، دشمن در پی آن است که کشور را فلج نشان دهد، انقلاب را ناکارآمد جلوه دهد، مردم را مأیوس از انقلابشان نشان دهد، نظام طاغوت و سلطنت را از نظام مردمی شما بهتر جلوه دهد، فساد امروز را بیشتر از فساد دوران طاغوت جلوه دهد، استبداد حکومتی را در ذهن ها تقویت کند و القا کند که باید مثل گذشته زیر بار قدرت ها باشیم تا مشکلاتمان حل شود که قطعاً اینگونه نیست.
خطیب جمعه شهرکرد اضافه کرد: ما به دشمن اهمیت نمی دهیم اما به این معنا نیست که آرامش و امید را در نگفتن مطالبات مردم جستجو کنیم و مطالبات و خواسته های مردم را در تریبون های نماز جمعه و رسانه ها مطرح نکنیم تا امید مردم مخدوش نشود، این آدرس غلط دادن است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: خواسته مردم باید گفته شود، وقتی مردم ببینند در تربیون نماز جمعه خواسته شان گفته می شود و از مسئولین مطالبه می گردد، آرامش پیدا می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر مطالبات مردم گفته نشود، مردم ناامید می شوند، این ها آدرس غلط ندهند تا زبان ها را ببندند و تریبون ها را تخطئه و رسانه ها را قفل کنند و بگویند همه چیز باید وفق مراد یک عده ای باشد و طبق مراد یک عده ای حرف بزنند.
امام جمعه شهرکرد افزود: حتماً در تریبون های نماز جمعه و رسانه ها باید مسائل مهم مردم گفته شود و همراهی بی قید و شرط با دولت و دستگاه ها هرگز در این جایگاه ها نیست لذا همراهی با آن ها مشروط به عمل است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: نمایندگان مردم در کل کشور و استان به جای دعوا و کشمش و کسب اعتبار در عزل و نصب ها، آبادانی استان ها، کار عمرانی و اشتغال را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: دستگاه های اجرایی به جای درگیرشدن در امور سیاسی، در رونق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات تولید و کارآفرینی فعال باشند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن همواره در مقابل یک جبهه حق، جبهه باطل وجود دارد که فریب می دهدو با اهل حق همواره نبرد می کند، گفت: وظیفه اهل حق در برابر دشمنان این است که فریب نخورند و مواظب باشند در دام این فتنه گران نیفتند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه مردم 40 سال پرچم انقلاب را برافراشته نگه داشته و در تمام این ها سال نیز شیاطین و دشمنان در ستیز با انقلاب بودند، افزود: انتظار نداشته باشید روزی بیاید که دیگر فتنه ها و دشمنی ها وجود نداشته باشد، خدا ما رابرای جهاد و رستگاری در این دنیا آفریده است و در اثر مبارزه شما با باطل دین خدا در بین بشریت جاری و ساری می شود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به شش بهمن ماه سالروز حماسه مردم آمل، اظهار کرد: در این سال مردم آمل با فداکاری در مقابل فتنه ای از فتنه های سال 60 مقاومت کردند و اجازه تصرف شهر را به منافقین کوردل ندادند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در این فتنه منافقین به دنبال آن بودند با حمله به شهر آمل آنجا را تصرف کرده و حیثیت انقلاب اسلامی را مخدوش کنند اما مردم آمل با رشادت و سنگرسازی در نقطه نقطه شهر این فتنه را خنثی کردند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بر ضرورت توجه به وضعیت کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب تأکید و عنوان کرد: باید دهه فجر را دهه تدبر قرار دهیم و مدبرانه، متفکرانه و اندیشمندانه امروز را با دوران طاغوت مقایسه کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه انقلاب به مردم عزت و شرافت انسانی عطا کرد، ادامه داد: در دوران طاغوت نه حکومت و نه بیرونی ها برای ایرانیان کرامت و عزت انسانی قائل نبودند، همه جا ایرانی ها را محکوم می کردند اما امروز هم حکومت داران و هم دیگر کشورهای دنیا با نگاه کرامت به جمهوری اسلامی می نگرند.
نماینده ولی فقیه در استان استقلال سیاسی را دیگر تفاوت فاحش سال های بعد از انقلاب با قبل از آن دانست و گفت: امروز هیچ چیز بر کشور ما تحمیل نمی شود اما در دوران طاغوت شاه و نمایندگان اختیاری از خود نداشتند و همه نگاه ها به تصمیمات سران آمریکایی بود.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه روزی کارگزاران آمریکایی در ایران حق توحش دریافت می کردند و ایرانی ها را وحشی می خواندند، اضافه کرد: امروز ایران پا به پای قدرت های جهانی جلو می رود و روزی خواهد رسید که انقلاب اسلامی ایران قدرت بزرگ جهانی شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تقارن دهه فجر سال جاری با ایام فاطمیه اول، خاطرنشان کرد: این تقارن مبارک است زیرا انقلاب اسلامی در راستای اهداف بلند فاطمی حرکت کرده است لذا در این ایام شعور فاطمی را بیشتر رعایت کنیم.

captcha