هدف از اجرای طرح شهاب، ایجاد نظام نخبگی است
کد خبر: 3685606
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

هدف از اجرای طرح شهاب، ایجاد نظام نخبگی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هدف از اجرای طرح شهاب، ایجاد نظام نخبگی در کشور است .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز 7 بهمن، شهروز الهوردی زاده رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش آذربایجان غربی در کارگاه آموزشی طرح ملی شهاب که با حضور مدیر آموزش وپرورش ، رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش وپرورش استان و حضور بیش از 250نفر از فرهنگیان شهرستان مهاباد در کانون فرهنگی تربیتی فجر تشکیل شد، گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد نظام نخبگی است چرا که حرکت به سمت نخبه پروری می تواند جامعه را به سمت موفقیت سوق دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تقویت استعدادهای برتر در این طرح مد نظر بوده و اجرای آن در مقاطع بالاتر نیز مورد توجه است.

الهوردی زاده افزود: در طرح شهاب نمرات دانش آموزان مقطع ابتدایی از سال چهارم تا ششم در سایت همگام وارد می شود و در سه سال دانش آموزان استعداد سنجی می شوند.

کامبیز شاوله، مدیر آموزش وپرورش مهاباد هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضورو استقبال چشمگیر همکاران گفت: هدف از تصويب و اجراي طرح شهاب ، شناسايي و هدايت آموزشي، تربيتي و معنوي مستعدان با سازوکار مناسب است تا هويت ديني و ملي افراد تقويت شده و احساس مسئوليت نسبت به ايفاي نقش سازنده براي آنان حاصل شود.

 

captcha