اعلام برنامه یادبود قربانیان مسجد کبک کانادا
کد خبر: 3685621
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

اعلام برنامه یادبود قربانیان مسجد کبک کانادا

گروه بین الملل: برگزاری نخستین مراسم یادبود درگذشتگان حادثه تیراندازی مسجد کبک در شهرهای مختلف کانادا آغاز شده است.

جزئیات برنامه‌های یادبود قربانیان مسجد کبک در شهرهای کانادا / انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ نخستین روز مراسم یادبود، جمعه (6 بهمن) با عنوان «زندگی مسالمت‌آمیز با وجود تفاوت‌ها» با سازماندهی مرکز پیشگیری از افراط‌گرایی با حضور خانواده قربانیان در مسجد شهر کبک برگزار شد و این برنامه‌ها طی چهار روز آینده در شهرهای مختلف کانادا ادامه خواهد داشت.


هرمان دپریس اوکومبا (Herman Deparice-Okomba)، مدیر مرکز پیشگیری از افراط‌گرایی با تاکید بر این که این حادثه همه مردم کبک را متاثر کرد، گفت: نفرت و بدخواهی در این شهر جایگاهی ندارد.


وی افزود: عده‌ای قبل از این حادثه و حتی بعد از آن نفرت را ترویج می‌دهند که گزینه درستی نیست.


مسجد کبک از همه مردم دعوت کرده است در مراسم یادبودی که شنبه (7 بهمن) برگزار خواهد شد، نیز شرکت کنند.


این مراسم شامل نمایش فیلمی از همدردی‌های مردم با خانواده قربانیان بوده و این خانواده‌ها برای نخستین بار در یک برنامه عمومی صحبت خواهند کرد.


یکشنبه (8 بهمن) اعضای اقوام و قبایل مختلف بومی کانادا (First Nations community) و پیروان ادیان مختلف در مراسم دعا برای گرامیداشت قربانیان مسجد کبک شرکت خواهند کرد.


در روز دوشنبه (9 بهمن) مردم با قرار دادن دسته‌های گل در مسجد، یاد قربانیان را گرامی می‌دارند.


مراسم مشابهی نیز در شهرهای کلگری (Calgary)، در استان آلبرتا (Alberta) و وینیپگ (Winnipeg)، مرکز استان منیتوبا (Manitoba) برگزار خواهد شد.


همچنین مراسم یادبود در شهر ونکوور (Vancouver) در استان بریتیش کلمبیا (British Columbia)، نیوبرانزویک ( New Brunswick) و در استان‌های نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، نیوفاندلند (Newfoundland) و منطقه لابرادور (Labrador) برگزار خواهد شد/.


 

captcha