مراسم و برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام دهه فجر
کد خبر: 3685669
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

مراسم و برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام دهه فجر

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ویژه برنامه های این مکان مقدس در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، ابراهیم صدوقی 7 بهمن در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: ما اعتقاد داریم انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) است در این راستا یکی از وظایف مسجد مقدس جمکران زمینه سازی برای ساختن جامعه منتظر است.
وی جامعه منتظر را جامعه‌ای عنوان کرد که هم معرفت، انس و علاقه به امام زمان(علیه السلام) داشته و هم وظایف منتظران در عصر غیبت در آن تبیین شود، ابراز کرد: بحث انتظار و مهدویت در تمام ابعاد زندگی افراد منتظر باید جامعیت داشته باشد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یکی از حوزه‌های بحث مهدویت را حوزه سیاسی دانست و افزود: وقتی میگوییم انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است یعنی تمام افرادی که ادعای منتظر بودن می‌کنند باید زمینه‌ای را آماده کنند تا ظهور حضرت نزدیک شود و این اتفاق رخ نمی دهد مگر با تبعیت محض از ولی خدا یعنی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و در عصر غیبت از نائب ولی خدا یعنی ولایت فقیه.
صدوقی ادامه داد: در همین رابطه مسجد مقدس جمکران در دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که یکی از آنها نشست فرهنگی ویژه خواهران به نام زنان منتظر و رسالت انقلابی است و در قالب اردوها و کاروان‌های خواهر مسجد مقدس جمکران از تاریخ 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می‌شود.
وی برپایی نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب اسلامی و ارائه بسته‌های فرهنگی با موضوع انقلاب، مهدویت و استکبار ستیزی را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست و تصریح کرد: این بسته‌های فرهنگی به همراه متبرکات مسجد بین زائرین شب‌های چهارشنبه و جمعه پخش می‌شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تمام اقدامات و برنامه‌ای صورت گرفته در مسجد مقدس جمکران یک پیوست مهدوی دارد اظهار کرد: تبلیغ معارف مهدوی با موضوع دهه فجر در کنار ویژه برنامه‌های جوانه‌های انتظار که در قالب جنگ‌های ویژه نوجوانان است با نام جُنگ آینده‌های انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر به اجرا می رسد.
صدوقی به ویژه برنامه‌های حوزه آفرینش های هنری در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: فضا آرایی و تبلیغات محیطی در سطح مسجد، برگزاری نمایشگاه انقلاب و مهدویت، پرده خوانی وقایع انقلاب در صحن جامع، ختم قران اذکار و ادعیه به صورت حضوری و غیرحضوری، برگزاری کارگاه‌های قرآن و زندگی ویژه زائرین، رونمایی از سایت دارالقران مسجد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن و نماز ویژه فرزندان خادمین و کارکنان در مهد شکوفه‌های مهدوی از جمله این برنامه هاست. 
وی افزود: مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران نیز در این ایام برنامه های مختلفی همچون نمایش زنده ویژه دهه فجر برای کودکان، راهپیمایی نمادین کودکان و سر دادن شعارهای انقلابی توسط آنها، سر دادن ندای الله اکبر در شب 22 بهمن توسط کودکان، فضا سازی ویژه ورود امام خمینی (ره) در 12 بهمن و گلباران قدوم ایشان را در دستور کار دارد. 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری مسابقه فجر مهدوی در حوزه مدیریت آموزش خبر داد و گفت: در این مسابقه 10 سؤال مرتبط با انقلاب اسلامی و امام زمان(علیه السلام) مطرح می‌شود و در نهایت به 10 نفر از برگزیدگانی که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند جوایزی اهدا خواهد شد.
صدوقی در پایان برنامه دیگر مسجد مقدس جمکران در ایام دهه فجر را نشست فرهنگی با نام ایستاده به انتظار دانست و خاطرنشان کرد: این نشست ویژه دانشجویان کانون‌های مهدوی دانشگاه‌های قم است که با هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

captcha