لایحه کارشناسی شده شهیدان خدمت به مجلس ارائه شود
کد خبر: 3685808
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
واکاوی معضلات خانواده‌های شهدای حین خدمت 8؛

لایحه کارشناسی شده شهیدان خدمت به مجلس ارائه شود

گروه جهاد و حماسه: یک نماینده مجلس گفت: تک‌تک نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت خانواده‌های شهدای خدمت حساس هستند و به دولت پیشنهاد می‌کنیم تا طرح و لایحه‌ کارشناسی شده را به مجلس ارائه کند تا در خانه ملت بتوانیم روند آن را تسهیل کنیم.

یکشنبه//انارکی: دولت لایحه کارشناسی شده به مجلس ارائه کند

احمد انارکی، نماینده شهرستان‌های انار، رفسنجان و مجمع نمایندگان استان کرمان از مردم انار و رفسنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به معضلات حقوقی شهدای حین خدمت، اظهار کرد: حوادثی همچون شهدای حین خدمت، حوادث اولی یا آخری نیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم تعریفی برای شهدا دارد که فکر نمی‌کنم خانواده‌های شهدای حین خدمت را تحت پوشش قرار دهد؛ به هرحال اعتباراتش مشخص است و نمی‌تواند وضعیت را قبول کند.

وی افزود: با توجه به اتفاقات رخ داده که جنبه عمومی و اجتماعی دارد، فکر می‌کنم این امر نیازمند متولی است و باید اقدامی انجام دهیم تا از خانواد‌ه‌های شهدای حین خدمت به لحاظ اجتماعی و مالی حمایت کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند به بنیاد شهید و امور ایثارگران بگوید که خانواده‌های شهدای حین خدمت را تحت پوشش قرار دهد اما نمایندگان مجلس باهم اتفاق نظر دارند تا خانواده‌های شهدای حین خدمت مورد حمایت قرار بگیرند و البته مجلس نیازمند راهکاری است تا به خانه ملت پیشنهاد شود و مجلس بتواند در این زمینه کمک کند.

وی بیان کرد: به‌نظر می‌رسد متولی این امر باید سازمان، دولت و دستگاه‌هایی باشند که در این زمینه فعال هستند. قراردادهای تک‌تک شهدای حین خدمت به لحاظ بیمه مشخص است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و می‌توان وضعیت بیمه‌شان را استعلام گرفت. مجلس می‌تواند به کمک دستگاه‌هایی برود که شهید حین خدمت دارند. همه سابقه کاری‌شان در سیستم‌ها به ثبت شده است. برای مثال ارتش، خانواده‌های شهدا و جانبازانش را تحت پوشش خود قرار داده و خدمت‌رسانی می‌کند.

انارکی اظهار کرد: کمیسیون‌های مربوط به آن باید کار را انجام دهند و قطعا باید دولت طرح یا لایحه‌ای ارائه کند تا مجلس بر روی آن کار کند. مجلس این‌گونه نیست که نسبت به این وضعیت بی‌توجه باشند و تک‌تک نمایندگان مجلس نسبت به این قضیه حساس هستند؛ بنابراین باید لایحه‌ای کارشناسی شده تقدیم مجلس شود تا در آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: دولت باید وارد قضیه بشود و کار را به انجام برساند و مجلس هم در کنار دولت می‌تواند کمک حال باشد.

captcha