فلسطین: کشورهای آفریقایی در برابر ترامپ بایستاند
کد خبر: 3686131
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

فلسطین: کشورهای آفریقایی در برابر ترامپ بایستاند

گروه بین‌الملل: مقامات فلسطین پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را آماده کرده‌اند که براساس آن از کشورهای آفریقایی می‌خواهند که از تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت خود از تل‌آویو به قدس شریف تبعیت نکنند.

درخواست فلسطین از کشورهای آفریقایی برای ایستادگی در برابر تصمیم ترامپ

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ یک  منبع عالی‌رتبه در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: طرف فلسطینی پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را آماده کرده که براساس آن از کشورهای آفریقایی حاضر در سی‌امین اجلاس سران اتحادیه آفریقا در شهر آدیس ابابا، پایتخت اتیوپی می‌خواهد که در مقابل تصمیم ترامپ ایستادگی کرده و از انتقال سفارت‌خانه‌های خود به قدس خودداری کنند. 

این منبع آگاه افزود: پیش‌نویس این قطع‌نامه در راستای هماهنگی بیشتر میان مواضع سیاسی فلسطین و کشورهای عضو اتحادیه آفریقا و با هدف مقابله با تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن «قدس شریف» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که مقامات فلسطینی بارها در تماس‌های متعدد با کشورهای آفریقایی حامی مسئله فلسطین،  شرایط موجود را تبیین کرده و این کشورها نیز ضمن حمایت‌ از موضع طرف فلسطینی، مخالفت خود را با دستور ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل ابراز کرده‌اند.

سی‌امین اجلاس سران اتحادیه آفریقا در حالی امروز (8 بهمن‌ماه) در شهر آدیس آبابا آغاز شده که قرار است، طرف فلسطینی جلساتی در حاشیه این اجلاس به منظور هماهنگی و اجرای برنامه‌های حمایتی از مسئله قدس در سطح شورای امنیت، سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی کیفری به منظور التزام اسرائیل به قوانین بین‌المللی و به رسمیت شناختن اراضی فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 میلادی برگزار می‌کند.

همچنین، قرار است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در رأس هیئتی در سی‌امین اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شرکت کرده، درباره آخرین تحولات سیاسی فلسطین و پیامدهای معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل از سوی رئیس‌جمهور آمریکا سخنرانی کند.

یادآور می‌شود، اتحادیه آفریقا با هدف بالابردن صلح، اتحاد و همکاری بین کشورهای آفریقایی بنیان نهاده شد و در حال حاضر ۵۴ کشور قاره آفریقا عضو آن هستند. مقر اصلی این سازمان در شهر آدیس آبابا پایتخت کشور اتیوپی قرار دارد/.

captcha