جلسه قرآن گرم و صمیمی در دمای «منفی 7» + صوت و عکس
کد خبر: 3686382
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

جلسه قرآن گرم و صمیمی در دمای «منفی 7» + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن حبیب صداقت، دیشب برگزار شد، در دومین شبی که تهران سفیدپوش از برف بود و او از دوران نوجوانی‌اش گفت که جلسات قرآن تحت هر شرایطی در زمستان‌‌های سرد با زمین‌های یخ‌زده برگزار می‌شد.

تشکیل جلسه قرآن«صداقت» در دمای 7- +صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن حبیب صداقت، قاری و مدرس قرآن یکشنبه، 8 بهمن‌ماه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف در مسجد الغدیر به نشانی تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضاء به همراه حبیب صداقت، آیاتی از ادامه درس جلسه را همخوانی کردند. سپس اعضای جلسه به ارائه تلاوت از ادامه درس جلسه و ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید مصری پرداختند و حبیب صداقت، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

در خلال تلاوت‌ها، صداقت ضمن تشکر از اعضای جلسه که با وجود برف و سرمای شدید و سختی عبور و مرور و یخ‌زدگی خیابان‌ها خود را به جلسه رساندند، تشکر کرد. از نکات جالب جلسه دیشب، حضور یکی از اعضای جلسه از استان کرج بود که حدود 5 ساعت در راه جلسه بوده است.

تشکیل جلسه قرآن«صداقت» در دمای 7- +صوت و عکس

صداقت با بیان اینکه باید جلسه قرآن را تحت هر شرایطی برگزار کنیم گفت: خیلی از جلسات امروز تعطیل شده است. زمانی که به جلسه استاد حسین دهقانی‌زاده می‌رفتیم، بعضی شب‌ها برف سنگینی می‌بارید، اما جلسه تشکیل می‌شد و نکته جالب این بود که وسایل گرمایشی هم مثل امروز نبود و فقط یک بخاری نفتی بود و همان بخاری و جمع صمیمی آن دوران، گرمابخش جلسه بود.

از جمله نکاتی که صداقت در تحلیل تلاوت شاگردانش به آن اشاره کرد، مبحث تنفس صحیح بود که در این باره گفت: در تنفس صحیح باید از ظرفیت‌های قسمت‌های پایین شش استفاده کرد. اگر به صورت دیافراگمی از قسمت‌های پایینی شش نفس‌گیری کنیم، کیفیت صوت بهبود می‌یابد و میزان تنفس هم بیشتر می‌شود. بعضی فکر می‌کنند که تنفس دیافراگمی، کارکردش فقط ازدیاد نفس است که این اشتباه است. منظور از تنفس صحیح، این است که کمترین تنش را به تارهای صوتی می‌رساند. یعنی در آن حالت به تارهای صوتی و محیط حنجره فشار کمتری وارد می‌شود.

تشکیل جلسه قرآن«صداقت» در دمای 7- +صوت و عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن حبیب صداقت، یکشنبه‌ها پس از نماز ظهر و عصر در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود. همچنین وی یکشنبه‌ها پس از نماز عشاء در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا جلسه‌داری می‌کند.

جلسه قرآن دیگر حبیب صداقت، دوشنبه‌ها از ساعت ۱۹ در جامعة القرآن الکریم واقع در تهران، شهرک گلستان، خیابان امیرکبیر، خیابان کاج، بنفشه هفتم، پلاک ۶۵ برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت حبیب صداقت ارائه می‌شود.

کد
captcha