اجرای طرح بزرگ «هفت آسمان» در حوزه علمیه خوزستان
کد خبر: 3686389
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

اجرای طرح بزرگ «هفت آسمان» در حوزه علمیه خوزستان

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، از اجرای طرح بزرگ «هفت آسمان» برای نخستین بار در سطح کشور، در حوزه علمیه خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حوزه نوشت: حجت الاسلام حسین سیاحی، مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اجرای طرح «هفت آسمان» در حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: طرح «هفت آسمان»، دوره‌ای یک ساله برای طلاب سطح مقدماتی یعنی پایه ۱ تا ۳ می‌باشد.

وی با بیان اینکه طرح «هفت آسمان»، برنامه‌ای کشوری بوده و از بنا به اعلام معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان خوزستان، مسئولان معاونت تهذیب کشور این استان را به‌عنوان پایلوت این طرح انتخاب کرده و به دین سبب در مدت یک سال و طی ۷ مرحله در ۵ مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیاحی، با اشاره به مراحل هفت‌گانه طرح «هفت آسمان»، گفت: «روخوانی»، «روان‌خوانی»، «تجوید»، «ترجمه مفاهیم»، «تفسیر»، «صحیفه سجادیه» و «نهج‌البلاغه» از مراحل هفت‌گانه این طرح می‌باشد.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، در ادامه گفت: هر کدام از این ۷ مرحله در بازه زمانی مشخص اجرا و یک طلبه طی مدت‌زمانی ۳۰ الی ۵۰ روزه باید سوره‌هایی که برایش مشخص شده‌اند را استماع و تلاوت کند.

وی افزود: پس از گذر طلبه از مرحله نخست که مربوط به قرآن است، به سراغ صحیفه سجادیه رفته و بر مبنای آن یک سری از دعاهای کوتاه و پرمغزی که از قبل مشخص و انتخاب شده‌اند را باید حفظ کرده و بر آنها مسلط شود.

این کارشناس قرآنی، آخرین مرحله از طرح هفت‌گانه «هفت آسمان» را حفظ برخی از حکمت‌ها، خطبه‌ها و نامه‌های حضرت علی(ع) اعلام کرد و گفت: پس از یک سال وقتی طلبه کلیه 7 مراحل را طی کرد، آزمون کتبی و شفاهی گرفته شده و در صورت موفقیت گواهی پایان دوره، اهداء می‌شود.

captcha